![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fick sms från min bror om att han står och tittar på en delfin. Körde in till stan med låga förväntningar om att få se den. Den var kvar! Yippie!
![]() Tydligen hade den simmat i Saltösund hela dagen, och troligen är den fortfarande kvar. Det var en otrolig känsla att se en delfin här hemma! Har bara sett delfin i Grekland tidigare. ![]() Den är mellan bojarna. ![]() Samma bild fast inzoomad. Det är en flasknosdelfin. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt med en delfin
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Wow..Fantastiskt..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger då det Janne....Karlskrona har ALLT!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Kanon trevligt.
Karlskrona är nästan som Grekland ![]() ![]() Tobbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Måtte den bara klara sig i vårt klimat ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det får man verkligen hoppas. Annars kanske den kan ta flyget tillsammans med Sunny till Grekland snart
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Häftigt Janne med en delfin här hemmavid. Har i många år haft en dröm om att simma med ett gäng delfiner. Tyvärr har jag aldrig kommit till skott med det. Det verkar vara väldigt sociala djur.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bravo! Heja delfinen!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, det VAR nog en grekisk delfin. Ta det som ett tecken att du måste åka till Grekland!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Utom en grekisk taverna där man kan sitta och titta på delfinen.
![]() Faktum är det det sågs två delfiner utanför en annan ö i Karlskrona för några veckor sedan. Några danska paddlare hade följe av en eller två delfiner i Järnavik (utanför Ronneby), också det för några veckor sedan. Så det verkar som om de klarar vårt klimat. Att just denna har stannat beror nog på att det finns gott om sill just nu. Visst är det ett tecken på att jag ska åka till Grekland. ![]() Fattar knappt att det är sant. En delfin hemma i Sverige, mitt i stan! |
|
||||
|
||||
![]()
OK, finns det inte? Jag har varit en gg i KK och då hittade vi just en grekisk liten restaurang, men den kanske slagit igen. Det var väl för en 7-8 år sen..
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, det finns, men man ser inte havet därifrån.
![]() Här är en film från Järnavik (3 mil från Karlskrona) som de paddlande danskarna la upp den 18/4. Det är troligen samma delfin. Filmen är drygt 5 min lång, en bit fram i filmen, och i slutet, ser man delfinen simma och hoppa precis vid deras kanoter. Tänk att få uppleva något sådan, oavsett var det är. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Helt underbart..
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det en av de två tidigare alltså? Hoppas verkligen att båda hittar "hem".
|
|
||||
|
||||
![]()
Helt fantastiskt vilken film! De är ju på riktigt gosehumör. Och ganska leksna också. Det är alltid likadant varje gång man ser delfiner, de visar stor glädje i att umgås med oss människor. Som sagt, tänk att få bada med ett gäng sådana! Men helst i lite varmare vatten då.
Tyckte att de här kompisarna såg väldigt välväxta ut. Betydligt större än de flesta som jag sett i Medelhavet. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur har de hittat hit? Jag är inte insatt i delfiners navigationsförmåga, men har de simmat vilse? Är det tillgång på mat som styr så borde de ju vara fler? Tänk om jag, 8 mil från Karlskrona också fick se delfiner på morgonpromenaden...wow!
Lissi |
![]() |
|
|