Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-11, 12:44
C&M C&M är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Var hittar jag de billigaste flygstolarna?

Hallå på er!

Jag o min sambo ska åka till de Joniska öarna och båtluffa i slutet av juni, vi ska vara borta i 3 veckor. Ska bli härligt!

Vi har dock inte bokat flygstolar än... Har kikat runt lite på de olika flygsajterna, och inte hittat något billigare än en tur o returbiljett till Athen för drygt 2700:-. Är det inte mycket? Går det inte att hitta billigare?

Vi tänkte flyga till Athen och därifrån ta oss med buss och båt till Zakynthos, ta oss runt de joniska öarna, avsluta på Zakynthos igen och helst ta oss direkt därifrån hem till Sverige. Är det en bra idé tror ni?
Hur hittar man flygstolar till Athen och från Zakynthos till ett bra pris?!

Vart brukar ni leta?

Tacksam för svar!
/En oerfaren båtluffare
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 13:54
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Var hittar jag de billigaste flygstolarna?

Några här har annonserat ut sina biljetter, ganska billigt vet jag. Men de datumen kanske inte passar er........sök i forumet efter dem! Mailar även dig en länk på din mail, eftersom jag ej får lämna den ute på forumet, kommersiellt, du vet!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 13:57
Ioslinas avatar

Ser att Lena Ts och Solstråle har biljetter............kolla med dem!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 14:56

Tack för snabbt svar!

Tyvärr kan vi inte resa innan midsommarhelgen, så Lena Ts och Solstråles biljetter var tyvärr inget alternativ.

Men jag var inne och sökte på ditt tips, och jag hittade biljetter Arlanda-Athen tur o retur för totalt 6700:- för två pers (28 juni - 19 juli). Är det ett normalt pris? Ska man boka det, eller hoppas att priserna sjunker? Eller ska man vänta och hoppas på sista minuten? Tyvärr reser de ju inte till Zakynthos, så det blir en extra båt/bussresa även på hemvägen.
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Riktigt billiga biljetter kan man oftast bara boka långt i förväg. 2700 som du skriver om i ditt första inlägg tycker jag inte är okristligt dyrt.
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:06
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Våra höstflygstolar med Apollo Arlanda- Corfu den 20 September betingade ett pris på 198 Sek pp enkel resa. Kunna ni resa i September i stället då finnes alltfort samma lågprisbiljetter att finna på Apollos hemsida.

Hemresan från Athen 1 Oktober kostade oss 900 Sek pp. Annat bolag.

Kan det vara något??

Arne
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:15

Tyvärr är det bara de här tre veckorna i juni/ juli (26, 27 och 28) som vi lyckats få semester. Möjligtvis någon extra dag hit eller dit beroende på när flyget går...

Så 2700:- /person är kanske inte så farligt då? Då är det iofs byte i Frankfurt. Det förslaget som kostar drygt 2800:- /person är dock utan byte. Det kan det väl kanske vara värt.

Man kanske ska planera lite mera till nästa år då!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av C&M
Man kanske ska planera lite mera till nästa år då!
Japp, det är det absolut bästa sättet att få tag i billiga biljetter
Men nu får säkert en underbar resa och det är väl ändå huvudsaken!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:20
inkfishs avatar

Jag har själv nyss köpt biljetter till och från Santorini för 2500 totalt. Och det är rätt långt kvar - resan är i september. Men eftersom det bara fanns en plats kvar högg jag den. Det är som vanligt, tillgång och efterfrågan styr priset.

Och 2500-2700 ansåg man ändå var hyfsade priser före lågprisbiljetternas uppdykande, de är ju en ny företeelse.
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:28
Ioslinas avatar

resan för 2700:- är väl inte så farlig med tanke på den tiden ni reser...... men gå gärna in på min länk några olika dagar, om ni orkar/kan vänta! den jag mailade dig. min resa har ju ändrats pris på, så om jag bokat idag skulle den kostat ca 3200:- mer för 2 pers. så antagligen var det billigare att boka då¨jag gjorde. men kika i alla fall! kan vara skönt att slippa byta plan, så några lappar till är kanske värt. men kolla även på ankomst o avgångstiderna, det kan vara värt en del det med. hur ni än gör; ha en trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:29

Jag är väl bortskämd med att bara åkt sista minuten för runt 1000-lappen med hotell o allt tidigare...

Det blir nog till o boka! Och jag är oxå övertygad om att vi får en underbar resa! Längtar!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:31
inkfishs avatar

Trösta dig med att det aldrig finns nån BILLIG sista minuten till Grekland i slutet av juni
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:31

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
resan för 2700:- är väl inte så farlig med tanke på den tiden ni reser...... men gå gärna in på min länk några olika dagar, om ni orkar/kan vänta! den jag mailade dig. min resa har ju ändrats pris på, så om jag bokat idag skulle den kostat ca 3200:- mer för 2 pers. så antagligen var det billigare att boka då¨jag gjorde. men kika i alla fall! kan vara skönt att slippa byta plan, så några lappar till är kanske värt. men kolla även på ankomst o avgångstiderna, det kan vara värt en del det med. hur ni än gör; ha en trevlig resa!

Tusen tack för länken! Tror bestämt att det blir den, hyfsade ankomsttider och skönt att slippa hoppa av i Frankfurt. Kalasbra!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:35
Ioslinas avatar

Vad kul att man gör lite nytta idag och gör någon glad!
Hoppas allt blir bra! tipsa gärna lite om joniska öarna, kan vara kul att prova på nästa gång tror jag!
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 15:39

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Vad kul att man gör lite nytta idag och gör någon glad!
Hoppas allt blir bra! tipsa gärna lite om joniska öarna, kan vara kul att prova på nästa gång tror jag!
Jag har varit på Zakynthos tidigare, men då på vanlig charter med fixat hotell och sånt. Det är hur härligt som helst! Underbara stränder, och det bästa av allt; sköldpaddorna! Men nu ska det bli kul att utforska lite själv, se lite av de andra öarna och bara njuta!

Skriver mer när vi kommer tillbaka!

Tack igen!
Svara med citat
Gammal 2006-05-14, 13:40
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Kalimera tipsar på startsidan om billiga flygbiljetter, men gå även in på: http://www.uppslaget.se/visa_underkat2.asp?CatID=130.

/Inha
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.