![]() |
|
||||
|
||||
![]()
(Tack för ditt välkomnande på annan plats, Lissi
![]() Titta här bara! Fiskeläget Finiki. Vilken underbar idyllisk liten plats där jag satt en förmiddag och läste och drack frappé. Vad gör jag HÄR? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det där är ju en riktig VINNARBILD, Inkfish!
Förstår så väl att du undrar vad du gör HÄR, när du har varit i ett sådant paradis. Men välkommen hem i alla fall! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, en vinnarbild i klassen Lutande horisonter i så fall
![]() ![]() Men tack ändå! Finiki var SÅ stilla och fint ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Citat "Lutande horisonter" av Inkfish!
Hahahahahaaa! Ja nog ser det lite lutande ut alltid. Men vad sjutton gör det när motivet är så fint ![]() Hade jag suttit där, hade min Frappé kanske varit spetsad med något starkt, och då hade bilden med största säkerhet lutat åt det ena eller andra hållet ![]() Välkommen upp på det torra Bläckis ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om drygt 4 veckor så hoppas jag kunna njuta av denna härliga plats
![]() Förstår att det var svårt och slita sig från denna härliga ö ![]() Tack för alla tips därifrån ![]() Taxi från flyplatsen är fixad. Herr V ringde och föreslog att han skulle hämta oss och köra oss till hotellet ![]() Nu börjar man längta på allvar ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Välkommen hem. Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Alltså Yeasou, jag skulle ha tagit en bild särskilt för dig men hade inte med kameran just då... En av de allra minsta fiskebåtarna i Pigadias hamn hette Yasou! Gissa vem jag tänkte på
![]() Riitta: nu är jag inte riktigt med... Herr V? ![]() Peter: tack! Ja, här ska dras ihop till septemberresan också ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Herr Vasilis förstås
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vassilis Iglesias?
![]() Då förstår jag. Har du kontakt med honom alltså? Jag trodde inte att han hade kontakter med folk som redan är gifta ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå,med gamla mormödrar och barnbarn
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Han är en rar kille! Och det är ju riktigt schysst om han hämtar er. Var ska ni bo? |
|
||||
|
||||
![]()
Irene Studios, några hundra meter längre bort från Pelagos
![]() Krypavstånd ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det tror jag att jag sett i så fall...
Pelagos var lite stillsammare nu än i september. Publiken var nästan uteslutande 55+par från Skandinavien eller Holland. Jag lyckades dock pricka ett par kvällar med även greker bland gästerna och då skruvades stämningen upp flera snäpp, mer nerv och engagemang i musiken. Sista kvällen var underbar. Men när du kommer ner är ju säsongen i full gång så då är det nog bra tryck på Pelagos. Deras feta psiti (bakad i folie) är förödande god ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det måste vi smaka
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
jag tycker det är stranden som böjer sig bort i viken. (Erkänn aldrig ett fotofel i onödan, skulle Du bli överbevisad så hävda konstnärlig frihet, Du ville ha den så!) //PO ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag hävdade också länge bryggans horisont - men kolla husknutarna på huset uppe på berget
![]() Men absolut, konstnärlighet frihet, den köper jag. Och bilden är ju iaf inte manipulerad ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Spetsade milkshakes "brukar" jag inta, men har aldrig testat spetsad Frappé. Kan även informera att lutningen framträder mindre efter två glas rödvin i sommarvärmen i Sverige. ![]() // Helén Inte blir greklandslängtan mindre när man får se nytagna bilder. 23 långa dagar kvar... Senast redigerad av Hellen den 2006-06-16 klockan 21:36. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Men titta på resten av den kåken, det är bara den högra delen som är sned, resten av gavlarna i byn är ju i lod. Har Du sett en grek med vattpass eller vinkelhake? Vattenlinjen på båtarna ser ju också ok ut
och de är sällan parkerade i utförsbacke. //PO |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte bergen som lutar åt vänster?
Synvilla? ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Jo Hellen, bergen lutar. SÅ mycket har du inte druckit
![]() PO, tack! Den dag jag hamnar inför rätta får du bli min försvarare ![]() |
![]() |
|
|