Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-07, 18:22
danneblom danneblom är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Boendetips i forumet !?

Vore inte det en bra funktion att ha en tråd där de som vill kan rekommendera boende hotel/rum/studios/camping. Typ om deras läge, standard, faciliteter, ägare & ungefärligt pris mm. mm. osv.

Behöver nu själv hjälp, och har fått en del tips (tack för dom), men jag saknar tips till dom som kanske inte har en hemsida tex. privata uthyrare mm. som i vart fall jag hellre bor på (då jag endast sover på rummet och aldrig vistas i det andra tider på dygnet).

Mvh // Danne & Theres
Svara med citat
Gammal 2006-08-09, 23:38

Standard Sv: Boendetips i forumet !?

Ingen som tycker det vore en bra idè ?

/Danne
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 09:25
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Så som jag läser och förstår reglerna för Forumet så är det inte tillåtet att göra reklam för andra än de som annonserar, vilket jag har full förståelse för. Blir säkert jättesvårt att sälja reklamplatser om man i stället kan se till att komma med på "rekommendationslistan"

Vad man kan läsa sig till här i Forumets alla olika trådar så är det ju inte förbjudet att ställa frågor om specifika boende.
Jag bodde själv på ett hotell som en annan medlem beskrev som "helmysigt", tror jag det var, det var ett av det absolut sämsta boende vi haft, alltså har vi helt olika uppfattning om vad helmysigt är.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 10:10
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Detta är ju en fråga för Janne att avgöra.

Själv tycker jag att det fungerar bra som det gör; den som vill berätta om ett boende man varit nöjd med gör det, i lämplig tråd. Likaledes, den som vill ha tips på boenden på vissa ställen, gör det i lämplig tråd.
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 11:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Så som jag läser och förstår reglerna för Forumet så är det inte tillåtet att göra reklam för andra än de som annonserar, vilket jag har full förståelse för.
Personliga rekommendationer av ställen man bott på är tillåtet, det som inte är tillåtet är länkar till sajter med hotell.

inkfish/moderator
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 17:23

Kan förstå att man ju ska gynna de som annonserar ! Men i mitt fall där jag vill hitta bra boende i Santorini så finns bara 1st rekommendation (hunnymoon) men det känns lite torftigt att välja på gatan eller Hunnymoon. Vill ju ha mer rekomendationer...
men nu vet jag typ varför och kan leva med det

Ett tips är ju då att kanske försöka få fler att annonsera !?

Tjoflöjt /Danne
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 19:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Personliga rekommendationer av ställen man bott på är tillåtet, det som inte är tillåtet är länkar till sajter med hotell.

inkfish/moderator
Avser det länkar till sidor som hänvisar till flera olika hotell, eller även hotellens EGNA hemsidor? Många (inkl mig) skriver ju Hotellnamn & telnr.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2006-08-10, 21:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av danneblom
) men det känns lite torftigt att välja på gatan eller Hunnymoon. Vill ju ha mer rekomendationer...
men nu vet jag typ varför och kan leva med det
Men rekommendationer ÄR okej! Folk kan tipsa dig om 100 ställen om det är så. Det är bara LÄNKAR som inte är okej.

Får man ett tips och är riktigt klurig letar man själv vidare på nätet. Eller PM:ar den som tipsat och frågar om h*n vet om hotellet har nån hemsida.

Netwolf: hotells hemsidor är inte okej, sidor med info om flera hotell är inte okej, din egen info om hur man kontaktar hotellet brukar vara okej.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:36.