![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Någon som har något bra tips på någon härlig ö UTAN långgrunda stränder? Vill inte behöva gå så vansinnigt långt ut för att få simma
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
nästan alla öar har en sida med långgrunda stränder och en utan (detta pga av vattenströmmar i många 100 år) Lefkas hitta vi dessa på västkusten, Kreta på olika platser, Halkidiki... Välj någon ö som ni gillar och ställ frågan igen om just denna ö. /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med argyris: de finnns över allt.
Den enda riktigt långgrunda stränderna jag påminna mig att jag badat vid i Grekland är Ag Georgios på Naxos och Ag Nikolaos på Karpathos. Oväntat cool lutning har Ellistranden i Rodos stad. Åtminstone ute vid udden, det är bara där jag badat. Man tar inte många steg förrän det blir djupt, det är riktigt läckert. |
|
|||
|
|||
![]()
Stort tack för svaren
![]() Halkidiki låter som ett härligt resmål....kanske kan vara något i maj?! |
|
||||
|
||||
![]()
Kalymnos. Platy Jalo ,Armeon, Kastelli, Telendos baksida, Paleonisi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Lefkas nordvästkust, Agios Nikitas, till höger om 'gatan' , brantare sandbotten får Du leta efter, som att gå utför en trappa.
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
Den fine Valtosstranden i Parga var også ganske brå-djup
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så enig, jeg vil heller ikke måtte gå langt ut i vannet for å svømme. På mange 'vanlige' øyer er det jammen ikke lett å få til. Har sett Kalymnos og Telendos nevnt her som kan stemme med dine ønsker, der er det bra! Antiparos har også en strand som er (nesten) brådyp; fantastisk vakkert vann, ingen solstoler, nydelig sandstrand, taverna med fantastisk hjemmelaget mat, få mennesker. Soros er navnet på stranden. Foruten å bade der, kan man leie seg et hus eller rom. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan rekommendera Santorini där de flesta stränder inte är långgrunda.
|
![]() |
|
|