Utflykt till Vathydalen och Vlychadia

Idag var vi uppe tidigare än brödet från Kalymnos, så vi fick äta gårdagens bröd. Det gick bra det också. Kanske inte så konstigt när man har denna frukostutsikt.

Frukost på Telendos.

Frukost med utsikt. Inte dumt eller hur.

Efter frukosten tog vi båten över till Kalymnos. Vi har kommit in i en slags rutin: vakna tidigt, frukost på balkongen i sällskap med tystnad och vacker utsikt över Kalymnos, sedan båten över till Kalymnos, där mopeden väntar på oss, prata med Katarina på Avis, och sedan iväg.

Båt från Kalymnos till Telendos

Vi båtpendlar till jobbet på Kalymnos från Telendos.

Förmiddagen ägnade vi helt åt Vathydalen. Vi hade inte kört den nya vägen tidigare, och det mina damer och herrar var en fröjd för kropp och själ. Vilka otroligt tjusiga vyer vi bjöds på. Att Kalymnos, som är en så karg ö, kan var så vansinnigt vacker. Inte en bil eller moped mötte vi, bara getter och vinkande farmare. Vi stannade så klart till i fina Rina och fotograferade.

Rina i Vathydalen.

En av grekiska övärldens vackraste vyer.

Akti. Kalymnos.

På vägen till Pothia passerade vi Akti, som också det är en vacker vy.

När vi kom till Pothia köpte vi båtbiljetter. Det var kaos på biljettkontoret eftersom det gick ett rykte om att det skulle bli strejk. Vi köpte biljetter ändå. Med biljetterna i hand körde vi ner till Vlychadia och hälsade på Monica P som bloggar på Kalimera. Det var hur trevligt som helst att träffa Monica och hennes man Sevos. Vi bjöds på mycket god lunch och trevligt samtal. Tack Monica!

Karta över Kalymnos.

Planering inför morgondagens utflykt på Kalymnos.

Nu har vi bara en hel dag kvar på Telendos och Kalymnos innan vi reser vidare. Kvällen gick åt till att planera denna sista dag noga. Vi vill inte missa något.

Dag 4 på Telendos och Kalymnos » | Kommentarer till inlägget »

Telendos på Kalimera » | Kalymnos på Kalimera »