Min singelresa till Parga. Del 2.

Nu hade jag installerat mej, badat, ätit vilat lite. Dags för det jag hade fruktat att äta ute ensam, jag funderade seriöst på att skippa middagen men insåg hur dum jag var… skulle jag skippa middagen varje kväll i 2v… inte så smart. Jag tog mej i kragen med lite smink och finstassen på gav jag mej av med högt huvud ;).

Hittade ett ställe som såg bra ut, beställde min favorit Moussaka. Maten kom och den smakade gudomlig…. jag hade helt glömt av att jag var ensam.

På väg tillbaka till hotellet passerade jag ett ställe som hette Blue Bar, ett ställe med underbar utsikt över Parga bay. Jag gick in för en sängfösare;).

Jag satte mej ner och beställde en Blue bar special, eftersom jag kände mej speciell som tagit mej hela vägen till Grekland själv, jag var värde detta.

Jag satte mej i ett hörn älskar hörn…där kan man vara lite osynlig ;). Trodde jag, det var par överallt och jag tänkte vad gör jag här, nybliven dumpad och här sitter jag bland en massa kärlekspar VERKLIGEN inte rätta stället.

Drinken kom….. den sprakade och blixtrade, ett stort tomtebloss hade den…. och STOR var den alla tittade och jag MENAR ALLA…. jag bara skrattade och sa….GOOD VERY GOD. Smile…lol… Här kommer bilden på drinken men tyvärr hann tomteblossen brinna ut innan jag hade hittat kameran i mitt generade tillfälle ;).

Blue Bar. Parga.

Blue Bar i Parga.

Efter min andra dag underbara dag med sol och bad. Begav jag mej åter till Blue Bar, vet ej varför det var något som drog mej dit. Jag är ingen bar människa, men jag ville dit. Jag satte mej ner, beställde såg att en bättre plats närmare havet blev ledig, tog min drink och gick dit. Frågade på Engelska om jag fick sätta mej här… det var en man och en kvinna som satt mitt emot mej, mannen tittade mej i ögonen och sa på norska: Vi kan ta det på norska eller svenska vilket du vill… det var början på en underbar vänskap.

En kväll när jag var ute och käkade middag så såg jag rök uppe i bergen, jag och mina bordsgrannar började prata med varandra och var lite oroliga för att det brann uppe i bergen, vi satt och tittade även servitrisen kom ut och tittade och pekade. Röken blev värre och värre, sen såg vi helikoptrar som flög fram och tillbaka. Det visade sej senare att en skogsbrand hade spridit sej men dom fick den under kontroll tack och lov.

Brand i Parga.

Rök från bergen.

Om jag skulle gå igenom våra 2v tillsammans skulle det bli ett väldigt långt fotoresebrev ;). Så jag ska försöka göra det så kort som möjligt.

Jag tog en ensam tripp till floden Styx/Acheron. Vilken tripp, det bästa jag gjort, 42 grader i luften 10-14 grader i vattnet…. häftig kombination… så vackert tyvärr kunde jag ej ta med kameran på vandringen, men vi vandrade i ca.2h bland stenar och berg det var så vackert, har aldrig upplevt en sådan känsla av tillfredställelse som jag kände då. När guiden sa vi skulle simma trodde jag hjärtat skulle sluta slå, det var så kallt.

Floden Styx. Parga.

Floden Styx.

Tåget till Ali Paschas fästning.

Jag tog även en tripp med tåget till Ali Paschas fästning.

Ali Paschas fästning. Parga.