Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-06, 13:39
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Längtansfulla bilder inför kommande resor till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Många fina stränder har vi fått se i den här tråden. Och bland dem tre av mina favoriter, Apella på Karpathos, Panteli Beach på Leros och Livadia på Tilos. Inte illa! Tre stycken så här långt.

Jag vet ytterligare en av mina favoritstränder som inte har dykt upp här ännu. Den är helt underbar tycker jag. Och det vet jag att du också tycker Janne! Så nu är det väl snart dags, eller hur?

Masse
Det var väl det jag trodde. Det tog några veckor, men jag var övertygad om att du inte skulle kunna undvika Agnontas i den här tråden Janne! Och här kom den underbara stranden!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Dagens längtansfulla nedräknarbild är från Agnontas på Skopelos.

Det förtjusande lilla fiskeläget Agnontas ligger cirka 8 kilometer söder om Skopelos stad, och cirka 5 kilometer väster om Stafilos. Vägen mellan Stafilos och Agnontas är en ren njutning att köra. Vackrast är det om du kör från Agnontas till Stafilos, då har du Stafilosbukten i blickfånget.

Jag har sett ett otal grekiska fiskesamhällen, men frågan är om inte Agnontas är finast av alla. Inramningen är trolsk: pinjeträdsklädda kullar som möter blågrönt vatten där det guppar färgglada fiskebåtar, från stranden går två träbryggor ut i vattnet, på bryggorna kan man sitta och vila sig efter en lång lunch på någon av de gemytliga tavernorna.

Läs om underbara Agnontas här.
Härliga Agnontas med sina mysiga tavernor! Definitivt en av mina absoluta favoriter vad gäller stränder. Det var den fjärde av dem i den här tråden. Nu får jag väl tillstå att jag har fått min ranson. Kommer det flera så får det bli ren bonus.

Masse
Svara med citat