![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Samma sak här, det är ju varför som är det intressanta....varför återvänder du 14 ggr till Rhodos men inte till de övriga orterna....?
|
|
||||
|
||||
![]()
I Votsolakia på Samos hörde jag en ung grekisk kypare diskutera grekiska öar med ett engelskt sällskap. "Greeks hate the Rhodes", sa han, men vad han byggde sin uppfattning på vet jag förstås inte.
Jag har varit på Rhodos en gång, första semestern med min man, och det var trevligt. Vi bodde tyvärr utanför Rhodos stad som var fin med ringmuren. Tröttsamt många inkastare på restaurangerna, tyckte jag, men annars trevligt att resa runt med buss, vespa, motorcykel. Kreta var jag på en gång med jobbet (billigare än konferensgård i Sverige). Det var mars eller april och ganska dött. Det var kanske Heraklion som vi var i, staden som vi inte gillade? Mitt intryck var negativt, men det kan ha varit omständigheterna jag var där i. Vi jobbade, skulle skriva klart ett dokument, och hade viss fritid och tid för utflykter. Platser blir nog bäst ju fler gånger man återvänder, tror jag! Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Haha, vilken idiot! Vet han inte att Rhodos är fullt av greker från hela Grekland som fullständigt älskar ön. Är övertygad om att det är exakt likadant på Kreta.
|
|
||||
|
||||
![]()
En familj som jag känner här hemma är väl typiska då
![]() Han är från Cypern och hon från Sverige och när dom inte åket till släkten på Cypern så åker dom till Rodos eller Kreta på semestern ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
RHODOS helt klart, det blir det 9:e gången nästa söndag. Har varit på Kreta 2 gånger men gillar Rhodos bättre och där är inte så efterhängsna kypare.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Talar väl för sig själv! Jag trivs och känner mig mera välkommen på Rhodos helt enkelt... Första ggn 1983, sedan massa andra länder emellan, men när jag vill till Grekland blir det Rhodos.... Senast redigerad av RhodosStad den 2007-08-11 klockan 17:30. |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har hatt fine turer til både Kreta (minst 10 ganger) og Rhodos (4 eller 5). Begge steder er folk utrolig vennlige, og bør ikke vurderes ut fra noen opplevelser med innkastere på restauranter, noe man kan komme ut for på begge øyene. Jeg vurderer likevel Kreta høyest, rett og slett på grunn av de utrolige og allsidige valgmulighetene man har der, enten man snakker om natur, fjell eller hav, strender og badeliv, kulturminner, store byer eller avsides landsbyer, rene turisttilbud eller det uberørte greske, folkeliv eller den totale ensomheten. Som jeg har sagt før her i forumet, Kreta har stort sett alt det de andre øyene jeg har sett kan tilby, og så en god del i tillegg.
|
![]() |
|
|