![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Christer (som inget annat vill än att åka tillbaka ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har hört en del negativt om Plomario så det stället hade jag räknat bort men byarna utanför kanske är fina. Berätta gärna lite mer ni som varit där. Vi vill ha en bra långgrund strand som passar den lille, absolut inget hektiskt stadsliv, så lite som möjligt av massturismens baksida. Bra tavernor och gärna fin natur. Mina favoritplatser i Grekland är Folegandros, Amorgos och Sifnos men jag gillar många andra öar också. Det får gärna vara fin och omväxlande natur. Ska bli spännande att höra om dina vandringar. Det ser jag verkligen fram emot. Lägg gärna upp lite bilder också. Det har varit svårt att hitta fina bilder på nätet.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Varför inte själv ta reda på om det som andra säger, stämmer ? Vad är det för negativt de har tyckt ? Kunde vara intressant att få veta andras åsikter om Plomari. Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi trivdes väldigt bra i Plomari och tyckte det var en mysig ganska oexploaterad stad. Har inga som helst negativa åsikter där inte..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde på "Nicks" en liten bit utanför Plomari mot Agios Isodors, (man åker förbi det på vägen in) trevligt ställe med fin utsikt och vänlig värdinna som talade bra engelska.
Jag tycker att Plomari var kalas, att bara glida in på torget "Platanos" med två tavernor, ett fik en souverniraffär samt ett snickeri! (Grekisk vardag med andra ord) och ett gigantiskt träd som skänker skugga åt hela rasket var jättetrevligt. Åt flera luncher och middagar där och satt bara å slappade med några öl då och då. Att säga att jag fick Fournikänsla är att ta i i överkant men folk var trevliga och man fick en liten insyn i vardagen. Att det dessutom fanns goda möjligheter till strövtåg på egen hand i omgivningarna gjorde inte saken sämmre. Att bada går i stort sett hela vägen mellan Plomari och Agios Isodors helt beroende på hur kräsen man är, taxi till det trevliga Melinda kostade 8 euro och promenaden tillbaka längs "landsvägen" tog ca 1 timme. Jag åker gärna tillbaka men nästa besök på Lesbos leder antagligen till någon annan by/stad eftersom att vi vill se så mycket som möjligt. // Christer. PS att kalla Plomari för "Stad" är att ta i. Den hade helt klart by-känsla! två torg och en strandpromenad räcker inte för att vara stad i min bok ![]() Senast redigerad av ChrBra den 2008-07-07 klockan 13:18. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi vill ha riktigt bra strand som passar en liten på 1.5 år. Du nämner Fourni den ön finns på min 5-i topplista.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()