![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Det er stort sett veldig enkelt å se hvem som er svensker. Vi nordmenn ser det med en gang, men det er vår hemmelighet hvordan...............
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
/Netwolf |
|
|
|||
|
|||
|
Nynorsk (vårt andre språk) er ganske syngende kanskje. Svensk er iallfall det. Fint språk, og veldig sjarmerende når sanger blir sunget på svensk.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() BILDGÅTA: Dessa personer har samma arbete i fyra olika länder; två svenskar, två finnar, en dansk och en norrman. Vilken är nordmannen?
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag måste gissa på alla...norsken va ju inte så svår
Svenskar längst bak i randiga skjortor, dansken har ölmage och står längst fram till vänster och finnarna längst till höger...också då norsken i lusekofta![]() Malin |
|
|
||||
|
||||
|
Jag gissar också....
Om inte han i lusekoftan är norrman, då är bilden manipulerad ![]() ![]() Dansken- där tror jag samma som Malin, svenska är han i rutig skjorta och han i rödrandig, de andra två blir då finnar. // Helén |
|
|
||||
|
||||
|
Min gissning:
Finnarna, han längst fram till vänster och bakom honom med den mörka randiga skjortan ![]() Dansken, han med den rutiga skjortan ![]() Svenskarna, dom två bak till höger ![]() Norrmannen med lusekofta ![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
Normanden er han i genseren (trøjen)
![]() Fordomme??
Senast redigerad av Mette den 2008-08-22 klockan 20:47. |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tror på norrmannen med lusekoftan flankerad av de två från Finland, svenskarna i randiga skjortor och dansken i grönt.
Gunilla |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg holder med Wardakis
|
|
|
||||
|
||||
|
Han som har glasögån på sig är norrmannen gissar jag på.
Birgitta 63
|
|
|
||||
|
||||
|
Då får jag gratulera Wardakis och Mette som gissade helt rätt!
Och att norrmannen var lättast att pricka in var de flesta överens om ![]() Det rödlätta, krusiga håret, den lätt vindögda blicken, det stora flinet som visar att allt är kjempegöj och framför allt t-shirten under skjortan under lusekoftan. Slik ser alle nordmenn ut ![]() För övrigt, på tal om kulturkrockar, så har dansken en kollega som förut jobbade på en arbetsplats där man fick dricka max sex starköl per dag. På arbetstid alltså! |
|
|
||||
|
||||
|
Tack!
Gunilla |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Har för mig att det gäller 33 cl flaskor och 4,8 % pilsner. Våra danska vänner giller bäst dessa drycker och inte Sort Guld och dylika i den 5-klassen.
När smaker en....... bäst? Chras |
|
|
||||
|
||||
|
Hvergang
|
![]() |
|
|