![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Allt var enklare förr; en svensk kunde lätt kännas igen på att åtta av tio hade blekta och urvuxna t-tröjor med trist reklamtryck. Under en period hade alla yngre träskor. Såna användes bara av svenskar. Vid ett tillfälle mötte jag en kvinna i Paris med röda träskor och tilltalade henne på svenska. Hon förstod absolut inte hur jag kunnat se att hon var från Sverige och jag avslöjade det inte heller, lite hemlighetsfull vill man ju gärna verka.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Vi svenskar har oftast väldigt ovårdade skor i alla sammanhang!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det er stort sett veldig enkelt å se hvem som er svensker. Vi nordmenn ser det med en gang, men det er vår hemmelighet hvordan...............
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Nynorsk (vårt andre språk) er ganske syngende kanskje. Svensk er iallfall det. Fint språk, og veldig sjarmerende når sanger blir sunget på svensk.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() BILDGÅTA: Dessa personer har samma arbete i fyra olika länder; två svenskar, två finnar, en dansk och en norrman. Vilken är nordmannen? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag måste gissa på alla...norsken va ju inte så svår
![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gissar också....
Om inte han i lusekoftan är norrman, då är bilden manipulerad ![]() ![]() Dansken- där tror jag samma som Malin, svenska är han i rutig skjorta och han i rödrandig, de andra två blir då finnar. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Min gissning:
Finnarna, han längst fram till vänster och bakom honom med den mörka randiga skjortan ![]() Dansken, han med den rutiga skjortan ![]() Svenskarna, dom två bak till höger ![]() Norrmannen med lusekofta ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Normanden er han i genseren (trøjen)
![]() Fordomme?? ![]() Senast redigerad av Mette den 2008-08-22 klockan 20:47. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror på norrmannen med lusekoftan flankerad av de två från Finland, svenskarna i randiga skjortor och dansken i grönt.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg holder med Wardakis
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Han som har glasögån på sig är norrmannen gissar jag på.
Birgitta 63 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då får jag gratulera Wardakis och Mette som gissade helt rätt!
Och att norrmannen var lättast att pricka in var de flesta överens om ![]() Det rödlätta, krusiga håret, den lätt vindögda blicken, det stora flinet som visar att allt är kjempegöj och framför allt t-shirten under skjortan under lusekoftan. Slik ser alle nordmenn ut ![]() För övrigt, på tal om kulturkrockar, så har dansken en kollega som förut jobbade på en arbetsplats där man fick dricka max sex starköl per dag. På arbetstid alltså! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har för mig att det gäller 33 cl flaskor och 4,8 % pilsner. Våra danska vänner giller bäst dessa drycker och inte Sort Guld och dylika i den 5-klassen.
När smaker en....... bäst? Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Hvergang
|
![]() |
|
|