![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Jag undrar om någon utav er känner igen riset som vi fick på restaruang flera ggr när vi var till THASSOS nu i september/oktober? Här kommer mina foton från resan och på första sidan ser ni vilket ris jag menar: http://www.mindi.se/thassos1.html MVH M I N D I |
|
||||
|
||||
![]()
Åh, så fantastiskt fina bilder, tack för titten!
Men riset känner jag inte alls igen, tror inte jag ätit något liknande någon gång. Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket snyggt fotojobb.
Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Det ser ut som bulgur
![]() Fina bilder ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tänkte också på det, fast jag tycker nog det liknar couscous mer i så fall. Fast å andra sidan finns det tusentals olika sorters ris, så om de sa att det var ris så var det säkert det. Och så känner man ju när man äter om det är ris eller något slags gryn.
Det som brukar kallas "italienskt ris" är ju runt, skulle kunna vara sånt, men att säga säkert från bilderna är nog omöjligt. Kanske någon, till exempel Eija, vet om något särskilt sorts ris är vanligt just på Thassos. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det ser ut som bulgur tycker jag med.. eller kanske mer som quinoa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Risoni är pasta som är formad som ris. De kanske kallar det rice...?
|
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt härligt resebrev, fina bilder på en höstsemester. Och vad ni verkar ha haft mysigt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Risoni är greklands Kirtharaki och jag tycker inte att det ser ut som det utan mer matvete, som används mycket till grytor och annat iställer för vanligt ris!
Camilla |
![]() |
|
|