![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jodå, det har jag gjort också. Om du läst mitt inlägg ordentligt kanske du såg att jag har faktiskt varit både på Mykonos 1997, Kreta 2001, Rhodos 2005 och Karpathos 2006 (hade ett uppehåll mellan 1994 och 1997). Dagsutflykter till andra öar har det också blivit, bl.a. Leros och Kos. Och visst är det vackra öar! Jag har alls inget emot att åka till andra öar men det slutar alltid med att jag längtar till Kalymnos! Jag tycker inte att det är fel att åka till samma ö en/två eller tre gånger per år. Om jag får/har möjligheten att tillbringa sammanlagt två veckor i "min sommarstuga" per år så är det mig väl förunnat. Jag skulle tro att det är fler än jag som återkommer till sin/sina öar varje år och kanske känner på samma sätt som jag gör. Vad vet jag? Själv har jag inte behov av att åka runt till olika öar, jag är nöjd med mitt val, det är mitt sätt att uppleva en tillvaro som är "bara min egen" och som ger mig balans i livet. Alla måste få uppleva "sitt Grekland", det som funkar bäst för en själv. Ha de gott, Enigma ![]() hälsar Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Så är det
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Men det var till slut denna motivering som satte spiken i kistan! Klart jag skall åka till Kalymnos! Tack alla som svarat hittills, och jag tar gärna emot fler åsikter om Kalymnos! /Grimm, som trots morgonens snöfall känner att sommaren nalkas! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Jag ställde dig frågan varför vill du tillbringa hela din semester på en plats och undrade om du inte kände längtan till andra destinationer. Det är helt naturligt att man frågar hur andra människor tänker och tycker. Jag är också intresserad av psykologi och då är förstås mitt intresse hur en annan person skulle handla i den eller i en annan situation, hur andra tänker och varför en och annan väljer det ena eller det andra. Det är varken rätt eller fel att åka varje år till en annan ö och det är varken rätt eller fel att åka till samma plats flera gånger om året. Jag lägger mig inte i hur vill du tillbringa din semester och säger inte vad du ska eller inte ska göra. För min del spelar det ingen roll hur många gånger besöker du din favoritö. Naturligtvis är det många som åker till samma sommarstuga/sommarställe som du påpekar. Det är bara min subjektiva känsla att då "missar" man mycket när man inte ser det som man kunde se. Min kärlek till Grekland är så stark, jag är redan fast och känner ett starkt behov av att upptäcka och jämföra andra grekiska öar. Men vi är olika och du har inte behov av att åka runt till olika öar som du skriver. Själv är jag också nyfiken på Kalymnos eftersom jag aldrig varit där. Kanske nästa år blir resan dit av. Jag önskar dig en trevlig vistelse på "din" favoritö nästa år. Enigma |
|
|||
|
|||
![]()
Hallo Grimm,
jeg tenkte absolutt ikke at det å trives i Parikia er ensbetydende med jakt på party. Altså ikke negativt ment i det hele tatt. ![]() Du får sikkert en herlig sommer, tenk alle de seks ukene i øyriket, og på ulike flotte øyer. En smule misunnelig, må bare innrømme det. Å loffe rundt uten hastverk, å ha mulighet til å endre reiseplan på impuls; det er det beste som finnes. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min kärlek till Grekland är också så stark att det ibland gör riktigt ont i hjärtat. Och visst är jag nyfiken! Men det är så att en vecka är vad jag kan komma ifrån per år och då är det självklara valet Kalymnos. Får jag chansen att åka en vecka till, är det bonus. Och ska sanningen fram så är jag definitivt inte ensam som reser... vi är ett gäng tjejer som är utspridda över Sverige och om någon inte gjort sin årliga tripp till K så går djungeltelegrafen... Självklart ställer vi upp om vi har möjlighet som de goda kamrater vi är... ![]() Jag hoppas verkligen att du får möjlighet att besöka Kalymnos som är väldigt vacker i sin karghet. Vi är ju lite "tokiga" vi som återvänder år efter år... Du är väldigt välkommen att bli en av oss! Hälsningar Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag var på Kalymnos 2 veckor 1996 och det är en väldigt vacker ö, väl värd besök. Pothia är en jättemysig stad att bo i. Lissi -som också blivit återvändare fast till Tinos ![]() |
![]() |
|
|