Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-18, 10:51
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Grekland för första gången!

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil Visa inlägg
Glöm Chania-området o. far till det "riktiga" Grekland i stället! Samos är ett bra val o. varför inte Kefalonia, Lefkas eller Parga. Karpathos?
OK att Samos är en bättre Ö att besöka första Greklandsresan men jag tror nog att Kefalonia, Zakynthos eller Karpathos är ett strå vassare att besöka som ny Greklansfarare.
PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 11:51
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Det finns många öar... Naxos var den första ö jag besökte (i vuxen ålder) men annars är Skiathos min personliga favorit!
Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 16:02
jokkey1 jokkey1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

ojoj nu jävlar går det runt i huvudet ska ni veta!!
jag o tjejen har suttit konstant o kollat resor i 3dagar så man börjar känna sig som en expert på Grekland iaf i teorin!

okej så här ser det ut nu: vi har skippat Kreta och nu är det Zakynthos som ligger närmast. Vi har hittat ett lghhotell som heter Maria Mare som ligger i Aragassi, priser hamnar strax över 10.000kr.

Så vad säger ni om Zakynthos?

Jag har läst/hört att Laganas ska vara ett riktigt partyställe men att Aragasi ska vara lugnare.

Har fått tips om Smugglers Wreck utflykten, någon som vet vad det kostar och om man kan åka från Aragasi?

Tar gärna emot nya tips/synpunkter om Aragasssi/Zakynthos!
Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 21:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av jokkey1 Visa inlägg
Jag har läst/hört att Laganas ska vara ett riktigt partyställe men att Aragasi ska vara lugnare.
Stämmer. Argassi är mycket lugnare än Laganas. Enda nackdelen med Argassi är att stranden är kass. Men ni har nära till bra stränder, bland annat på Vasilikohalvön.

Citat:
Har fått tips om Smugglers Wreck utflykten, någon som vet vad det kostar och om man kan åka från Aragasi?
Jag minns inte vad det kostar, men jag vet att ni kan åka dit från Argassi. Trevligast är dock att åka dit på egen hand, med bil eller moped. Åker ni på egen hand kan se se stranden ovanifrån, och det är nästan häftigare än själva stranden.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28.