![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte har en person med sig så mycket faktorer och lotion så att det är därför man åker på övervikt ![]() Jag har fått mitt frågetecken uträtat, när jag ställde frågan så tänkte jag inte på att man packar med sig kaffe, ost mm. Lägger man ihop allt så blir det ett par kilo extra, framför allt på hemvägen Res väl ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Glömde hårt bröd ... tack och lov väger de inte mycket.
maggan1! Jag har rest med de flesta resebolagen men aldrig haft 15 kilos baggagevikt. Alltid 20 kilo, senast, 30 kilo. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Personligen kommer jag aldrig i närheten av viktgränsen oavsett om det handlar om en semesterresa på tre dagar eller tre veckor, trots solskyddsflaskorna ![]() ![]() Men människor är olika - som tur är! Som engelsmännen säger: "It takes all sorts to make a world." Eller som en Trollhättebo sade: "Dä' finns folk te' allt." /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska hadanefter bara resa med handbagage, savida det inte handlar om skidresa till vintertid! Spanien (Barcelona och Santander) gick alldeles utmarkt med 10 kilo. Ingen vagning, sa jag hade sakert fatt med mig mer. (En annan sak om man reser med RyanAir har jag forstatt.)
Klader gar att tvatta. Jag har oftast mina favoritklader som jag trivs i. Ett lexikon och en grammatikbok hade ju varit bra att ha med, det angrar jag, men annars har jag klarat mig utmarkt. Ar det nagot man absolut behover (som t.ex paraply som jag endast oppnat pa rummet for att se att det funkade) sa kan man kopa. Men hem blir det incheckning av bagage. Har redan kopt sakert 2 kilo bocker och lite annat smatt och gott (aven i bokstavlig betydelse) lar det bli... Hur gor man for att komma upp i 30 kilo? En normal stor resvaska har nog vagt ca 15 kilo for mig... Aina |
![]() |
|
|