Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-10-20, 22:23
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sommaren håller i sig

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Eva beskriver längtan hit som en positiv sak, tycker jag, en önskan att snart få göra det hon gillar så mycket. Jag tolkar det så, och det är verkligen fint att hon också har möjlighet att göra resor hit. Kom du, Eva, här pågår livet som vanligt. Det vore fint om du inte hade så kort tid på dig varje gång!

Du har så rätt, Monica!
Så länge jag har möjlighet att få resa så vill jag göra det. Och kan jag då få åka till en plats som jag tycker väldigt mycket om så är det absolut en bonus! Jag håller med dig också om att det är så kort tid jag är på Kalymnos, men om jag ska ha möjlighet att åka två gånger per år så är det en vecka i taget som gäller. Min man följer inte med, han är hemma och att då vara borta två veckor vill jag inte. Sen är det tjusningen av att ändå på nåt vis få uppleva både våren och sensommaren/hösten på Kalymnos. Det är ljuvligt när det är så lugnt!

Jag reser ju med ett gäng tjejer från olika delar av Sverige. Det är framförallt på hösten som vi sammanstrålar på "vår" vackra ö. Vi har alla blivit mycket goda vänner genom åren och att inte få göra dessa resor skulle ta mig sjutton vara förödande för hälsan! Min man har varit med till Kalymnos några gånger, närmare bestämt tre gånger och han har trivts minst lika bra som vad jag gör. Han blev tyvärr sjuk och så är det hemresorna som är så jobbiga. Men han har öppnat för att han skulle vilja åka med. Och det hoppas jag verkligen!

Men nu hoppas jag på att få möjlighet att åka ner i slutet av maj. Att få längta och ha något roligt att tänka på i vinter när kylan sätter in och snön yr utanför fönstret...

/Eva
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:47.