![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag kan hålla med om att dessa båda restauranger är bra, speciellt Bonaparte. De har ju (i alla fall tidigare) ex.vis haft kött & potatisgratäng som specialitet. Mycket god sådan! Det finns ju annat oxå.... Marias Pizza är också väl värd ett besök om man nu vill äta pizza. Dock tycker jag att stället är liiite överreklamerat. Goda pizzor, men inte värda att köa för? Svårt att beskriva vägen på enkelt sätt. Bonaparte har egen hemsida där du kan få vägbeskrivning. För att beskriva platsen ungefär: - Stället ligger på en sidogata till gågatan Odos Papadiamantis, på höger sida om du går mot vattnet. Lite längre in i "gränderna" ligger Marias Pizza. Om jag får avge en personlig åsikt så skulle jag nog med bara en vecka, -satsa på restauranger profilerade med genuin grekisk mat. Det finns många sådana att välja på. Kolla runt i forumet så hittar du bra tips. Utöver de jag tidigare nämnt så är Akrogiali väl vär ett besök. Den ligger utefter "Club Strip", vid vattnet. Gå till vänster vid gågatans slut och passera förbi alla båtarna (och dåliga restauranger), tills vägen svänger höger ner mot de stora discona mm. Då kommer ni fram till Akrogiali. //C@nny |
![]() |
|
|