![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det lite tyst just nu. Bildgåtorna t.ex saknar jag. Sen hoppas jag att folk i allmänhet när de skriver alltid skulle uppträda sig hövligt mot andra som kanske har en lite annan åsikt. Tyvärr är det ju så med oss människor att en del av oss är känsligare och tar åt sig något som den andra inte alls menat något illa med. Om man märker att någon tagit illa upp av det man skrivit kan man ju vara så där allmänt hövlig och be om ursäkt, det är ju inte så svårt.
Men Kalimera Himself sa ju att fortsätt gärna diskussionen om den ekonomiska krisen. Så det är ju bara att sätta igång då! ![]() Och jo semestertider påverkar, man har en helt annan rytm, trots att man så att säga borde ha tid... ![]() Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kan tillägga, förhoppningsvis utan att det behöver leda till utsvävningar på tråden, att vi har det förbaskat varmt i Chania ![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Måste ha missat nåt. Vad är den förklarade orsaken?
|
|
|||
|
|||
![]()
Janne skrev att det var personliga skäl.....
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Till Kikh: Visst är det ok att du inte vill ha en egen hörna om du tycker att det är bättre så. Men personligen tycker jag inte att det behövs skrivas hela tiden. Det är helt ok att göra det när man känner för det och har tid. Men framför allt uppskattar jag väldigt mycket att du tar dig tid och skriver om ditt vardagsliv på Kreta. Du skriver som en frisk fläkt! Så jag hoppas du orkar med att jobba så mycket så att du sen när det är över har möjlighet att vila upp dig.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() [CENTER][CENTER]En sjöborre reflekterar … [/CENTER] [CENTER][/CENTER][/CENTER] Någon undrade varför inte fler skriver resebrev, vilket får mig att börja fundera. Kanske somliga inte tycker sig ha så mycket att berätta efter en vecka på stranden. Kanske finns det många som helt enkelt inte tycker om att skriva eller tycker sig kunna. Kanske andra på forumet redan har berättat om ”mitt” resmål/ liknande upplevelser vilket får mig att avstå. Kanske somliga vill ha sina upplevelser för sig själva. Kanske finns det fler anledningar… ![]() Eftersom jag hellre skriver små anekdoter/kåserier/berättelser gillar jag Mariannes önskan; att någon kan liva upp forumet genom att berätta en lustig historia eller någon annan liten berättelse från Grekland. Jag instämmer helt! Visst vore det roligt att kanske få läsa om … Mötet med en murena … Bussresan jag aldrig glömmer … Då jag blandade ihop grekiska ord … Tänk, så många roliga, vackra, spännande upplevelser vi genom åren har satt in i minnesbanken – varför inte göra ett litet uttag? ![]() Jag kommer samtidigt att tänka på mötet med den svenska mannen som låg på stranden och skrev dikter. Några av oss har säkert dikter - skrivna i Grekland - liggandes hemma i byrålådan. Men att lägga ovanstående på Kafé Kalimera; där man kan småprata om vad som helst, känns inte bra. Skulle önska att det fanns ett annat forum. Vad tycker ni … eller var skulle de annars passa in? |
|
||||
|
||||
![]()
Vem är förvånad ... så fort jag skriver så händer det ALLTID något!
Var tusan kommer alla center ifrån? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du skrev kanske en kladd i Word - och centrerade överskriften "En sjöborre reflekterar" av gammal vana när du skrev i Word.
När du sen kopierar till forumet så kommer de där CENTER CENTER-koderna med på det sättet i stället för att verkligen centrera. Använd "Förhandsgranska inlägg" innan du "Skickar svar" så ser du dessa koder och kan gå ner i texten och stryka dem innan du skickar svaret. Det är min bästa gissning... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Marianne ... du är klok som en pudel!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jasså.. d har varit het debatt här på forumet. Det har jag missat.Hehe Jag bor inte på Kalimera..men tittar gärna in då & då. Alltid lika trevligt.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Yanna - som har fullt med "bidrag" till vänster i Blogghörnor, men som kanske behöver mer inspiration av någon annan! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Yanna! Jag bara väntade på det ...
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Skapa en ny tråd som du döper till nåt lämpligt...kanske "Små minnen" "Ett minne" "En händelse"...eller nåt annat fyndigt! Ska bli jättespännande! ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Så, spännande är det inte, några kanske ler igenkännande.
![]() Det är skrivet i Word, så nu ska jag försöka få över det till Kalimera ... vilket är ett äventyr i sig. Men ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ![]() To be contuined ... |
|
||||
|
||||
![]()
Igår var första gången på 1,5 år som jag loggade in här. Har haft stora problem idag med att komma in på Kalimera, så efter en massa försök under ett dygn kom jag nu in igen. Men det har ju knappt hänt någonting här på 24 timmar!?
![]() Förut hade man fullt sjå med att komma ikapp med läsningen om man så bara varit borta några timmar. Känns lite tråkigt att det håller på att dö ut. /ENIAC - since 2005 ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det har ju som naturliga förklaring att det inte hänt mycket i forumet om det inte gått att logga in.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är så svårhanterat via smartphones, det kan vara en anledning till att det blir färre inlägg kanske?
|
![]() |
|
|