![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Är du uppkopplad på semestern? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 21.19% |
Ibland |
54 | 35.76% |
Nej |
65 | 43.05% |
Antal röster: 151. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]()
....och nu har maken fixat och donat så att jag enkelt kan ha dator med på semestern på Tinos och så kan jag köpa wlan för ett glas vin eller en kaffe på internetcafé...men då känner jag att NÄ det är semester!!!! Så nu blir det sms till make och barn och ett telefonsamtal till maken var kväll...(han ringer för det blir billigast) och det räcker så gott för de ynka dagar jag är borta....Kanske går jag in en gång eller två från Altana hotel där jag får låna dator och kollar mail, men mer än så blir det inte... Jag är nog helt enkelt för ointresserad av tekniken
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Du/Ni vet väl att det billigaste sättet att ringa mellan olika länder är att använda betalskype. Den som ringer måste vara ansluten till skype där hon/han har ett betalkonto. Allra billigast är det om man betalar in en summa, t ex 100 kr i förväg. Sedan kan man ringa till alla mobiler och fasta telefoner i hela världen för en struntsumma.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja har alltid med mig nåt att vara uppkopplad med.
Tycker det är asnice att sitta på balkongen efter en heldag ute, ta en öl surfa lite, maila, kolla bilderna man knäppt osv. Så då undrar jag ang detta, SIM-kort till iPad, nån som har nåt beprövat tips att ge? Vilken operatör osv. Mvh Hayes, som anländer till Kreta nästa Onsdag =) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är såååå skönt att vara urkopplad och avkopplad! Jag har en mobil med, men det är inte säkert att den ens är på... |
|
|||
|
|||
![]()
Oh yes, jag är uppkopplad. Har ju alltid med min telefon, så när jag hittar ett öppet nätverk kopplar jag upp mig. Jag har däremot aldrig tagit med en dator till Grekland. I år hänger telefon+iPad med.
För mig är det inte bara viktigt att kolla mailen, lägga upp bilder, nyheter, Facebook osv men också hålla kontakt med min mor. Jag kan ringa videosamtal (FaceTime) och skicka meddelanden gratis (iMessage) och slipper därmed dyra telefonräkningar när jag kommer hem. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
..jag brukar använda datorn på Zephyros Village ( Pigadia,Karpathos) några ggr i veckan, som det faller sej. Smartphonen blir lämnad hemma, och på semestern använder jag en gammal Nokia med grekiskt betalkort.
|
|
||||
|
||||
![]()
jag är för det mesta uppkopplad i telefonen när jag är nere...
Det blir lite småtråkigt annars.. mina kompiar under hur jag har råd, för det blir runt 50 euro för en vecka med telefonen. Har Då Cosmote What's Up |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ylva |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, men avkopplad!
![]() A |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men, det behövs ju inte om man är iväg t.ex. 2 veckor. Då kan det vara skönt att vara urkopplad... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har iphone + ipad med mig.. Uppkopplad via fria nätverk. Ringer inte utan bara kontakt med folk via mail,facebook eller sms..
![]() |
![]() |
|
|