Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-09, 10:43
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Bagageavgift med flygstol!

Var kommer den informationen från Deia? Har du någon pålitlig källa, jag har googlat lite men hittar bara diskussionstrådar på Familjeliv.se och liknande forum.

//Helén
Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 12:55
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Var kommer den informationen från Deia? Har du någon pålitlig källa, jag har googlat lite men hittar bara diskussionstrådar på Familjeliv.se och liknande forum.

//Helén
Tack Helen,
Jag förstår att du vill veta källan till det jag skriver.
Dettta är allmänt känt i djurrättskretasar. Man kan se uppgifter hos t.ex Gateway to hell:
http://www.gatewaytohell.net/the-glo...rting-animals/

http://www.indymedia.org.uk/en/2012/03/493785.html

Jag har flera gånger mailat SAS, skrivit på deras FB-sida men jag får inget svar. Dom förnekar inte.

Senast redigerad av Deia den 2013-04-09 klockan 13:30.
Svara med citat
Gammal 2013-04-20, 19:48
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hur vore det om Deia höll sig till tråden och inte öste ut sig sina åsikter om annat än bagageavgifter. Du hittar säkert andra forum för din diskussion.
Är det någon som vet om detta med bagageavgifter finns reglerat i antingen lag eller rekommendationer.
Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 15:43
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Hur vore det om Deia höll sig till tråden och inte öste ut sig sina åsikter om annat än bagageavgifter. Du hittar säkert andra forum för din diskussion.
Är det någon som vet om detta med bagageavgifter finns reglerat i antingen lag eller rekommendationer.
Finns ingen internationel lag eller rekommendation som reglerar bagageavgifter. Alla flygbolag får själv bestämma om avgifterna och en del har sett där ett bra sätt att få in mera pengar till kassan/kompensera billiga flygbiljetter. Samma gäller vikten på fri incheckat bagage, det varierar mellan 20 kg och 23 kg. Handbagage varierar mella 5 kg och 10 kg. Också biljettklass påverkar dessa vikter samt antalet bagage, i busines osv... klass får man vanligen checka in fritt 2 väskor samt ha 2 väskor som handbagage. Vissa bolag godkänner också 2 handbagage i turistklass (en väska och laptopväska/kameraväska) Samma sak gäller vad som bjuds under flygning. Spanska bolag (Iberia, Vueling) bjuder ingenting, allt kostar, TAP Portugal bjuder på varm mat (åtminstone mellan Helsingfors och Lisboa), Finnair och Air Berlin bjuder på smörgås och kaffe och Air Berlin har gratis öl på inrekesflyg i Tyskland. Om jag har förstått rätt så kostar mat, kaffe osv. extra på charterflyg.
Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 17:41
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Så bra Rujo att du bestämmer vad jag ska skriva .......och självklart är jag aktiv på andra forum för att informera om det jag vill nå ut med. För med kunskap kan man VÄLJA .

Nu tycker ju jag att det hör till tråden om man väljer att betala för bagage eller om flygbolaget finansierar sina biljetter på annat sätt.......

Detta är inte det enda ämne jag på skriver om på forumet ("Jag är inget en-fråge-troll" , som avregistrerar mig när jag fört fram mitt budskap.). Jag lägger ut bildgåtor, svarar på bilgåtor, lägger ut resebrev, försöker hjälpa till med svar på andra inlägg om jag kan och ställer själv frågor. Men du väljer att kommentera just dessa inlägg..............

Deia
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.