![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det låter väldigt trevligt, men en ännu längre båtresa. Har man fallenhet för sjösjuka så lockar det inte med en resa till Alonissos. Skopelosresan inger ju redan ångest om havet ska ligga stilla eller hur det ska bli.
(Skopelos har inte någon Mamma Mia hysteri, vi har inte märkt den i alla fall) Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Likevel var det ALONISSOS som ble vår favoritt, selv om alle tre øyene er f i n e ![]() Skyros tror jeg også er en øy vi ville like, men den står fortsatt på "venteliste" ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ser att flera har reagerat på att jag skrev att Alonissos har hamnat lite i bakvattnet pga Mamma mia hysterin.
Med det menade jag förstås inte att det är någon hysteri på Skopelos, utan att Skopelos har fått mycket uppmärksamhet genom filmen och blivit den mest kända ön. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att du berättade om Alonissos. Vi var på Skopelos 2010 och steg i strand på Alonissos tre gånger under en båtutflykt. En gång i Steni Vala (tjusigt), en gång för ett badstopp, vet inte vad stranden hette. Och en gång i Patitri. Under dessa korta besök fick jag en väldigt positiv känsla av ön, som trivsam och avslappnad på något sätt. Så om jag ska åt det hållet igen en annan gång ska Alonissos absolut få ett längre besök.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt att få läsa om Alonissos!
![]() ![]() Åh, vad jag längtar! Jag har beställt e-guiden och "Alonnisos on foot", för ett par vandringar blir det iallafall! ![]() Om ni har några fler tips som inte bör missas (eller undvikas) så tar jag tacksamt emot dem. Helena ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi bloggade från Alonisssos ett år. Du kan läsa inläggen här. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Helena S
![]() Läs gärna mitt resebrev (och andras) från 2010, kan kanske finnas något extra tips. ![]() http://www.kalimera.se/resebrev/2010...ssaloniki.html Ha de yndigt på Alonissos! //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan!
Tack för svar! Jag har haft problem med att skriva inlägg på sista tiden ![]() ![]() En liten fråga till, behöver man förboka båtbiljetterna från Skiathos eller kan man köpa i hamnen eller på båten? Helena S - nu är det nära ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
(Å, det funkade att skriva!
![]() Glömde skriva att jag har läst både resebrev och blogg! ![]() ![]() ![]() Ha en härlig fredag allihopa! ![]() Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns ingen anledning att boka båtbiljetter. Det finns biljettförsäljare precis vid hamnen på Skiathos.
Önskar dig en riktigt trevlig resa till Alonissos! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Smultron! Och tack för snabbt svar
![]() När jag kikade på en av färjesidorna såg det nämligen ut som om det fanns begränsat med platser... ![]() Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är jag tillbaka! Vilken underbart fantastisk ö!
![]() ![]() ![]() Inte mycket turister alls, på några stränder var vi helt ensamma eller nästan ensamma, jättehärligt! ![]() Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter härligt. Jag har bara varit på Alonissos på en dagsutflykt från Skopelos med kapten Pakis båt. Men fick genast en sån där varm känsla för ön. Hoppas kapten Pakis "is still going strong" ?
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det!
![]() Synd att inte fler åker dit. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det var härligt! Jag kan tyvärr inte svara på frågan om Kapten Pakis.
Janne: Jag håller med, men vill samtidigt inte att ön ska bli alltför turistig, men några fler besökare skulle göra dem gott. Onekligen en pärla och för tillfället min favoritö ![]() ![]() Helena S ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||