Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-12, 20:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Japp, i höst är det Tilos.
Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 20:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Japp, i höst är det Tilos.
Anade det.. ...

Tack, för aptitretande maträtter och ha en skön hemresa!..

Sunny, som längtar ner ..
Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 20:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Tack! Ja, man längtar ju alltid, eller hur ... Har du bestämt dig om hösten definitivt, det lät som om det blir Sifnos igen?
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 21:47
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Ja det är knepigt det där! Både det slarviga och vackert. Så vill jag också ha det! Schinoussa är vid första anblicken en ganska färglös ö min så väldigt estetiska vuxna dotter följde med till Schin för första ggn förra sommaren utbrast först "men mamma hur kan du tycka det här är så vackert"? Två dgr senare gick hon omkring och sa " åh nu förstår jag, det är så otroligt vackert här, magiskt"
Jag brukar säga, det är inte den vackraste ön och inte de vackraste stränderna men ändå bäst.
Kimolos är mycket vildare och mer ouppfostrad. Starkare färger och bergigare. Och den Choran finns inte maken till, en bortglömd hemlighet som överraskar.

Annat har jag varit påväg till Lipsi, Arki, Maranati, Ikaria, Agatonssi m FK många många ggr. Sen har det blivit Kykladerna iaf 😃
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 21:50
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Det blir alltid en massa fel bokstäver när jag skriver med min IPhone. Hoppas du förstår texten ändå 😳😉
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 23:37
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Aha, Kimolos har jag inte varit på, men Schinoussa, då förstår jag.

Jag tänker nog på hela Doddarna som ögrupp. Har alltid uppfattat dem som mer rustika medan Kykladerna är mer bildskönt. Och jag gillar det rustika.

Fast jag gillar det vackra också. En ö jag aldrig varit på, men alltid varit nyfiken på, är Leros. Men någon vars omdöme jag litar på har varnat mig lite genom att säga Du brukar ju vilja ha det vackrare än så. Så jag vet inte.
Men inkfish, det heter jo at "skjønnheten sitter i betrakterens øyne", og det er jeg enig i
- for h v a er vakkert?
Jeg har besøkt øyer som jeg synes er billedskjønne/vakre i Dodekaneserne, og noen i Kykladene som jeg ikke synes er s å vakre...
.
Dessuten, noen øyer, feks Astypalea, har en "Kykladisk" vakker Chora, uten å høre til øygruppen, men derimot til.. Dodeka

ikke helt enkelt dette

...med det samme...jeg håper det går h e l t fint med Iphonen din
Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 00:28
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Det känns lite trist att du lämnar Katapola nu... jag har nästan varit där med dig.
Jag blir så nyfiken när ni pratar om att maten är bättre på Sifnos än på Amorgos, eftersom jag tyckte den var toppen på Amo. Skulle vara intressant att höra vad ni menar. Är det kvalitén på råvarorna, är det fler genuina rätter att välja mellan eller är det något annat?
Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 09:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Jag blir så nyfiken när ni pratar om att maten är bättre på Sifnos än på Amorgos, eftersom jag tyckte den var toppen på Amo. Skulle vara intressant att höra vad ni menar. Är det kvalitén på råvarorna, är det fler genuina rätter att välja mellan eller är det något annat?
Kvaliteten och smakupplevelsen upplevs bättre här på Sifnos för mig och dessutom stora portioner och mer att välja på JA.. sen gillar jag de Italienska restaurangerna där jag åt den godaste pizzan någonsin och som igår Sifnos specialitet kikärtssoppa.. ..likaså deras cheese-balls och Chick Pea balls är otroligt goda här..

Men smaken är ju så olika, visst åt jag gott på Amo...men Sifnos är bättre!

Sunny, direkt från Kamares.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:33.