![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej man har som jag förstår det sagt att dörren fortfarande står öppen för Grekland att acceptera förslagen och avsluta förhandlingarna som de lämmnade, man har egentligen bara sagt att stödpaketen löper ut på Tisdag om inget händer samt att man sagt nej till at avvakta en folkomröstning, vilket verkar vara det enda egentliga beslut som fattats idag.
Jag förstår inte poängen med omröstningen heller längre trots jag följt detta hela dagen, anant än som en taktik från syriszas sida som nu slagit bakut, alternativt att Tsipiras inte har nog makt att gå med på förslagen pga motsättningar i det egna partiet. |
|
|||
|
|||
![]()
Vad skulle EU (Europa och Sverige) vinna på att "slänga ut" Grekland? Detta undrar jag.Sen undrar jag hur mycket vi svenskar förlorar - eller har förlorat-eller hur de grekiska skulderna påverkar oss rent ekonomiskt.Har försökt googla på alla möjliga sätt,men inte hittat något.Detta apropå några inlägg här på Kalimera OCH också sedan några år vanliga raljerande och ibland rent elaka åsikter om "lata greker och tidiga pensioner" bla bla.
Jag förstår ju självklart att den grekiska ekonomin,korruptionen mm har varit alldeles förkastlig i många år.MEN vad skulle hända OM man avskrev alla skulder? Skulle inte det vara bättre än att fortsätta jaga det grekiska folket? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ibland känns det nästan som det handlar om rena principer bara. Om du har lånat av mig så ska jag ha tillbaka av dig. Man lånar inte om man inte kan betala tillbaks, nu ska de minsann få lära sin läxa osv. Då kommer en princip från mig; Man SPARKAR inte på den som redan ligger. Senast redigerad av Thira den 2015-06-28 klockan 00:03. |
![]() |
|
|