Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-10-11, 23:32
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Pärlan POROS

Tack för din Poros-tråd Sunny. Det var kul att följa dig i både skrift och många härliga bilder.

En bild som gladde mig extra mycket var bilden av Dimitris Familjetaverna. Besökte den för c:a 15 år sedan (har inte exakt koll på tiden) och hade där en av de häftigaste gastronomiska upplevelserna någonsin i Grekland.

Tror jag har berättat om den i en tidigare tråd för ett par år sedan. I korthet var det följande. Jag och Birgit o ett par till gick dit en dag och bestämde med Dimitris att vi kvällen efter skulle komma. Kom överens med honom om att vi skulle betala XXXXX drachmer per person (minns ej exakt men ett skäligt belopp för en god middag). För det ville vi att han skulle komponera en festlig grekisk måltid som han tyckte det var kul att servera.

Vi kom dit och fick ett stort fat med blandade fisk- och skaldjursrätter, ett stort fat med blandade kötträtter, greksallad, tzatsiki, vitt vin och rött vin, och som avslutning kaffe och metaxa.

Inte nog med det för när vi skulle gå kom han och ville ge tillbaka pengar som hade "blivit över". Det tog vi givetvis inte emot utan lämnade till hans två barn som bl a hjäpte till med att serva oss och plocka disk.

En fantastisk upplevelse i härlig miljö. Vi blev så mätta att vi fick ta taxi hem!!!

Och du Sunny! Jag tycker inte att du har anledning att vara missnöjd med responsen. När jag räknat bort dina egna inlägg i tråden så blev det en hel drös kvar som andra skrivit. Och att det är uppskattat kan man inte missta sig på.

Men visst är det viktigt att vi alla försöker att "ge tillbaka" här på forumet. Både med inlägg, tyckande, käftande och uppmuntran, och kanske en och annan egen rapport, utöver att vi gläds över allt som andra skriver.

Nu börjar det bli sent så det är dags för mig att koja. Jag ska ju åka med dig till Hydra imorgon. Har bara gjort ett dagsbesök där, så det ska bli kul. Trevlig fortsättning på resan!

Masse
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20.