![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anlände igår kväll till fantastiska Hydra! Vilken ö!!! En vacker levande by och underbar vandring längs havet 😃
Spontanbad vid en liten strand. Sitter nu o lunchar vid kajen i Hydra stad. Strålande sol! Tusen tack för Hydratipset! Bättre plats för födelsedagsfirande finns inte. 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Låter ju härligt! Och grattis på födelsedagen!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
HYDRA er fantastisk
![]() Gratulerer både med FØDSELSDAGEN ![]() - og med valg av reisemål ![]() Men... " spontanbad"... brrrr ..hvor kaldt vann var det nå, i februar ![]() Ha det bra og n y t videre ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fine Hydra!
Ikke vanskelig å kose seg der ![]() Gratulerer med dagen! Vanntempen er 15 grader. Det har vært en usedvanlig mild vinter og vår |
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt att det är så lyckat, Pyttan.
Sol och härlig stämning på hamnen, god mat (och några friska snabba bad) och inte minst avkoppling och ledighet - det kan man leva på ganska länge! Härligt! Och GRATTIS med födelsedagen! |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för era fina gratulationer! 😃
Jag var lite orolig för vädret in i det sista. Tänkte att lite sol löser allt även om temperaturen är låg. Nu verkar det som om vi har lite extra tur med vädret. Badtemperaturen är väldigt svensk/norsk. Friskt! Det var väldigt mycket sjöborrar så det blev bara ett dopp. Imorgon ska det bli en simtur och en vandring med matsäck! 😃 Annandag födelsedag är väl ett bra påhitt! 😃 |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH så härligt det låter! STORT GRATTIS!!!
Vi ska ju till Peloponnesos om dryga veckan och det verkar alltså som om baddräkten ska med ![]() Pass på så inte ilskna sjöborrar förstör resan! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis Pyttan!
Det var hundra år sedan jag var på Hydra och jag minns inte mkt av ön annat än att det var vackert.Ska bli kul med ett återbesök så småningom. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Grattis i efterskott! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla födelsedagsgratulationer! 😃
Ja ta med dig baddräkten Lissi! Jag ångrar att jag inte tog två... När man vandrar förbi flera stränder så är det inte så kul att dra på sig en redan blöt! 😜 Du hade alldeles rätt Janne, jag älskar ön, Hydra är speciell och den passar oss precis så här i offseason. Skulle inte vilja åka dit i juli. Men nu helt otroligt vacker natur, har fotat jättemycket. Idag blommade det ännu mer än igår. Allting spricker ut nu! Bara fikonträd och vinrankor som är kala än. Havet har varit nästintill spegelblankt. Men trots att det inte finns några bilar eller mopeder så är det en hel del motorljud... Taxibåtarna går hela tiden för fullt... Idag har det öppnat många restauranger, barer och affärer. Imorgon åker vi till Aten och ska se oss runt där. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis i efterskott!
![]() Vad roligt att läsa om Hydra som jag blivit rejält nyfiken på! Det jag undrar är varför du känner att du inte skulle åka dit i juli? Det är nämligen då jag tänkte åka dit ![]() Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tänker att det kan vara trångt på stränder och klippor i juli.
För jag gillar när det är gott om plats på stränderna. Bada och strandliv är väldigt viktigt för mig och särskilt när jag är i Grekland i juli. 😃 Men jag kan ha så himla fel!!! Har aldrig varit på Hydra i juli!!! 😃 Bäst att fråga någon som vet!!! 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis i efterskott, Pyttan! Grekland i lågsäsong är underbart, vi hade några veckor i december-januari och njöt verkligen. Och Hydra är så fint, även om det var länge sedan vi var där nu.
Önskar dig fortsatt härliga dagar, och jag minns fortfarande vår lilla middag tillsammans på Tilos för några år sedan, med glädje! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där i början av juli och tyckte inte att det var mycket folk. I alla fall inte jag jämför med exempelvis Kykladerna i juli.
|
|
|||
|
|||
![]()
I juli, særlig fra midten av juli, og ut august, kommer det mange fullastede båter med dagsturister til Hydra. Men de fleste av dem holder seg stort sett på strandpromenaden, og den kan være svart av folk på den tiden. I de fine bakgatene er det mye fredeligere, og om kvelden har jo strandpromenade-turistene reist igjen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Annki!
Jag minns också middagen på Tilos! God mat och jättetrevligt sällskap! ![]() |
|
||||
|
||||