![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ønsker dere et trivelig besøk i Athen
![]() - og GOD tur hjem❣️ Så sees vi i Pal etterhvert ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför bli uppskörtad av taxi när buss går direkt från hamnen till Syntagma?? 60 cent pp för pensionär
Lissi. |
|
||||
|
||||
![]()
Otroligt snabbt jobbat av er!
Era sms i morse visade på dramatiken: 07.17: "Ensamma på Naxos flygplats. Inte ens personalen har infunnit sig. Kanske vi är lite väl tidiga?" 07.42: "Kan du hitta ett bra telefonnummer till SAS? Man har dragit in allt flyg från Naxos idag." 08.36: "Nu har vi intagit Blue Star. 6 tim på båten. Flyg om 2 dar till Arlanda. Då går ett SAS-plan. Nu leta boende i Aten." Som sagt, imponerande snabbt jobbat! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Själv hade jag, med lättantändligt temperament, blivit fullständigt rasande på SAS... och så hade tiden gått...
![]() ![]() Ha, trots allt, ett par fina bonusdagar! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Synd når slike uforutsette ting skjer, men må si dere jobbet raskt og fikk fikset båtbilletter og hotell i Athen. Håper dere får noen fine dager i Athen og reisen hjem går uten flere problemer. Vi andre får en ekstra rapport fra Athen!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag letade lite andra lösningar men hittade inget så jag ringde deras kundtjänst för att kolla om det inte i hela jävla världen gick att skaka fram en bättre rutt. Och då lärde jag mig något nytt: det går inte att bli arg på någon som pratar finlandssvenska! Maken till trevlig människa med mjuk satsmelodi - som inte kunde ändra på ett dugg åt mig ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här händer det grejer.
Hoppas ni får det riktigt bra pådra bonusdagar. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är också i Aten i morgon men kommer inte att ha tid för en enda liten fikastund, har fullt upp att hinna det jag ska. Synd, för det vore kul att ses efter allt man läst om era resor!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har åkt bil ut till Naxos flygplats. Tagit taxi tillbaks till chora. Jäktat med att ringa SAS i Sverige, köpt färjebiljetter på en färja som hade avfärd en halvtimme senare mot Pireus. Och nu sitter vi på en 6-timmarsfärja med knökfullt med folk överallt. Vi är så evinnerligt less. Skulle ju ha anlänt Arlanda vid 6-tiden! Jag har sån värk i mina fötter. Att då gå och leta upp Adrian hotell som vi aldrig bott på förut från Sygtagma, bär mig emot. Att jag för tillfället är halvblind gör att jag måste titta ner var jag går hela tiden gör det inte enklare! Krångliga fötter kostar ibland. Tänk vad enkelt det var förr på våra båtluffartider! Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Men oj!!! Då förstår jag! Sist vi sågs gick Du ju så bra när vi letade tavlor I Tinos Chora. Tänkte bara på reskassan! Kram!!!
![]() Pireus är ju annars ett toppenställe bortom hamnen. Hotel Lilia hade ni gillat med småbåtshamn o tavernor nedanför. Ska bo där főr fjärde gången nu... Lissi- som tycker synd om er med allt strul...! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
hadde mistet dramatikken ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är såna här resor som inte går som på räls som man minns mest långt efteråt. Vi pratar ofta om när vi blev inblåsta på Kouffonissi eller när det var båtstrejk och vi blev fast i Aten i fyra fem dagar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Men oj, hur det kan bli! Men det var nog tur ändå att det var just ni som drabbades av detta, ni verkar kunna ta det med ro trots allt
![]() Maria |
![]() |
|
|