Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-10-03, 20:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tinos.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Den här resan har du verkligen haft tur med vädret. Snart dags att lämna Tinos, och jag undrar hur det kommer att kännas? Vågar jag tippa att du är tillbaka efter en natt på Syros?
Nej Janne! Syros och Ermopouli där jag ska bo lockar igen..några år sen sist...Ano Syros står på första heldagens program och här ska knatas både upp och ned...
Jag har bara först en kväll, sen två heldagar och en morgon där så det är lugnt...Det blir nog bara Ermopouli och möjligen Kini med buss om det är badväder.
Sen blir det kul med båt till Pireus den vägen.

Dagen idag har varit magisk med bleke hela dagen. Kvavt och otroligt varmt. Nästan så man önskat åska, men med blå himmel blir det ingen.
Jag gick till stranden direkt efter frukost..stod ut ett par timmar, så gick jag hem igen för dusch och fika I trädgården. Sen god lunch, som alltid, på Michalis. Hos grannen, Malamatenia, var det helt tomt. Inte en enda gäst. Det var där jag hade tänkt äta, men det är ju mysigare att äta där det är fullt av gäster.Särskilt när man är själv.
Efted lunch tog jag kaffe på café och sen blev det siesta på rummet. 10 min AC t o m. Nästan rekord!
I kväll har jag bjudit Nikoleta och goa svärdottern Aggela på middag. Underbart god mat! Clery hade förhinder så vi ska gå ut en annan kväll. Jag blev uppvaktad med en oerhört fin lång vacker scarves. Kunde inte valt bättre själv. Överraskad och rörd blev jag. Nu sitter jag på min balkong I linne. Kl är nästan 23..Havsbrus hörs inget , bara cikador...

Livet är väl bara så himla gott!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:53.