![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu närmar sig bokningen av resan till Agios Nikolaos. Jag skulle vilja ha en lägenhet med frukost istället för dubbelrum vilket inte finns. Någon som vet om det finns bra restauranger som serverar frukost om man inte vill fixa den själv? Visst man kan välja dubbelrum och få frukosten på hotellet men jag vill gärna ha boendet i en lägenhet, känns lite rymligare, finns kylskåp osv.
|
|
|||
|
|||
![]()
Bodde på 9 muser
Lägenhet Gick köpa till frukost Avresa Apollo en söndagkväll |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är äntligen vår resa bokad till Agios Nikolaos, två veckor med avfärd i början på augusti. Vi har tidigare varit i Rethymnon och tyckte om den platsen så nu blir det spännande att få se östra delen av Kreta. Vi kommer att hyra bil under ett par dagar åtminstone för att bland annat se Vai-stranden och kanske även småstränderna omkring orten. En tur till Spinalonga eller Chrissi Island blir det kanske också. Jag vill ha tips på saker att göra i AN, finns det exempelvis någon ruin/borg att se? Har läst att det finns ett museum. Tar gärna emot tips på bra restauranger!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag skrev ett resebrev från vår AN resa, ligger under Hej nu är vi tillbaka igen. Finns inget att se i stan förutom lilla hamnen
Utomhusbion är stängd i slutet av september. Finns ett skansen tåg som går regelbundet. Många bra lunchställen runt stranden bort till vänster om du står med nosen på bron o tittar på vattnet. Stadsstranden och den bortom varvet undvek vi. Den sista saknade tavernor. Bästa barhäng. Robs corner, spöar Zep med 10-0 gällande service Helt ok restauranger i stan, en indisk, en kina. Blev mätta o belåtna |
|
|||
|
|||
![]()
Den indiska restaurangen är nedlagd och ägarna har separerat. Ingen idé att leta!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Mochlos vill vi besöka när vi ändå åker förbi. Finns det promenader/hiking att göra uppåt höjder/berg i Agios Nikolaos?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Även byn är Kritsa är intressant. Kritsa ligger cirka 10 kilometer sydväst om Agios Nikolaos. |
|
|||
|
|||
![]()
Kritsa ser fint ut på bilderna, tack för tipset. Jag skulle gärna vilja ta långpromenader i omgivningarna. Finns det bra vägar att ta sig uppåt höjderna på, eller är det endast trafikerade vägar som finns?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas ni får en härlig vecka - ser fram emot rapport. Kerstin och Stig Fröjdfeldt |
![]() |
|
|