![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Oj, den var maffig! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just på Syros finns det massor med fina bouganvilla. En annan ö, eller by rättare sagt, där det kryllar av dem, är i Chora på Folegandros.
Några av dem kan ni ser här. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är också maffigt att gå under en bouganvillea!
Detta är också i Ermopoulis på Syros. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Så många fina bilder. Och nu blev jag pinsamt medveten om att jag måste till Ermoupolis/Syros! Ojoj, för mycket har man kvar. Vi var i Nafplio i april i år och där borde det ju finnas bougainvilla. Men det var kanske fel årstid för det var väldigt lite blomning som jag såg i alla fall.
Så vilken årstid är bäst om man vill se den blomma? Kommer nog ihåg att när vi varit på Naxos och Skopelos i början av juni så har det blommat rätt så bra. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja nog är bougainvillea är en helt fantastisk "blomma"/träd! Jag håller med dig Janne - på Syros växer det många STORA bougainvillea! I Ermoupolis finns de i så många olika färger och där finns även de med dubbla blommor som nästan ser ut som rosor, mörkt röda och ljust rosa...
Det är så otroligt vackert med denna färgexplosion i stadens alla gator och gränder. Vilken enorm växtkraft denna växt måste ha! Ofta växer de bara i ett litet hål i gatan, men själva bougainvillean är ändå helt enormt stor - högre än huset den står bredvid. En imponerande växt! (så där ja - nu börjar jag längta till Syros igen!!) |
![]() |
|
|