![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
De flesta låtar jag förknippar med Grekland är från 80-talet men även några från detta sekel pluppar upp i huvet… så ett litet urval får bli detta:
• Com On Eileen (Kevin Rowland & Dexys Midnight Runners) Jag blir väldigt glad när jag hör den för den är verkligen första resan till Rhodos för mig • Luftballons (Nena) • La Colegiala (Gary Low) Även den jättemycket Rhodos men ett par år senare • Young Guns (Wham) Jättemycket ”Mike`s” på Rhodos • Red Red Wine (UB40) • I Want To Break Free (Queen) Lite senare årtal… • Opa Opa (Antique) • My Number One (Helena Paparizou) …och en massa andra låtar jag inte kommer på just nu Under dom första resorna till Grekland som gick till Rhodos hade vi alltid med ett jättebra blandband som vi lyssnade på om och om igen. Ett år hade det mitt i ett sådant band smugit sig in en låt med Brita Borg (Ulliga Krulliga Gubbar ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ser inte ett ord om grekisk musik, grekiska sångare eller musikanter!
Fanns dom för er, eller var det bara party? / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jo men nu handlar ju denna tråden om minnen från Grekland till icke-grekisk musik! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul minne, Janne! Så cool du såg ut på den tiden. Många av accessoarerna känner man igen.
![]() Har dock själv inget speciellt minne av någon musik. Jag är allätare, så jag lyssnar till det mesta. Fast det är ju klart. Om man fick välja en musikform som är den sämsta. Vilken skulle ni välja då och varför just dansband? ![]() Sorry OT ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Nej det var inte bara party, det fanns tid till sol och bad också, och tid att läsa böcker, och gott om tid att sitta och prata om livet. Men någon grekisk musik spelades inte på Ios (i alla fall ytterst sällan) och det fanns varken grekiska sångare eller musikanter.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|