![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ithaka? Stranden där Odysseus steg i land vid sin återkomst till Ithaka?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Milos?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kythera?
|
|
||||
|
||||
![]()
Inte Milos
och inte Kythera. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då gissar jag på Ios?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är Ios
![]() En fin vandring med dopp från Chora. Ios har flera fina turer att gå vilket var en överraskning. Lägg till en fin chora och många fina stränder så kan ett besök på Ios vara värt att beakta innan/efter partysäsongen är i full gång. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite nyfiken. Varför är Klima beach mytomspunnen?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte Klima som är välkänt eller mytomspunnet utan Mylopatas beach som ligger nära Chora. Där gar det pågått ett och annat party
![]() Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ok.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Klicka på Övärlden på Kalimeras förstasida och leta upp Ios. Där finns information om stränder och ganska mycket om Mylopatas. Både om då- och nutid.
Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul!
Jag var nästan där ett tag. Vad är väl ett beach party på mytomspunna Ios? ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag blev lite konfunderad över namnet, men tänkte att det kanske är en okänd strand på Ios som jag inte känner till. Nu har jag rättat. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Janne! Rätt svar på bildgåtan är väl Klima beach och inte Mylopotas som det står i lösningen.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, rätt svar på bildgåtan är Klima beach på Ios.
Mylopotas kom in i samband med ledtråden att ön i fråga (Ios) inte förknippas med fina vandringar i första hand utan party och Mylopotas är en del därav. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() / Anne ![]() |