Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-09-28, 20:25
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Pärlan POROS

28 september ankomst...

Kalispera!!!....

Äntligen på Poros... överfarten med Flying Cat gick smidigt... en knappt halvfull båt...Alla semesterfirare har väl avslutat sin semester... det var otroligt mkt folk som gick av i Piraeus när jag skulle kliva på..

Efter 1 timme och en kvart framme på Poros..i mörkret.. men SÅÅÅ....mysigt och mycket folk på tavernorna i hamnen... dit ska jag gå imorgon....
Fick tag i en taxi nära båten... trevlig grek och som hälsar mig välkommen och vi pratade om ditt och datt under den 2km korta färden till Panorama apt.....han ville ha 4 euro... jag gav honom 5 för att han var så supertrevlig och då fick jag hans visitkort...

Väl framme och upp till receptionen... en man som satt där och han visade mig till rum nr.35 på tredje våningen... samma våning som receptionen..Christian som driver hotellet var inte där men träffade senare hans jätte trevliga far..som förstås kunde svenska då han tidigare haft en svensk fru...underbar människa!

När jag kom in i min stora studio med pentry och en jätte balkong... Vart jag stum för de känns lyxigt....
Sen vart jag ännu mer glatt överraskad... ...det stog en 750 ml rödvinsflaska på mitt bord med en en lapp där det stog "KALIMERAVÄN hälsar"..men SÅ roligt... vem kan det vara... jag har mina aningar... ...men vågar inte gissa.....

Men så snällt... jag vart tårögd...så gulligt.. tusen tack!!!!...

Det smakar underbart gott... det står på grekiska på flaskan... kan inte säga vad det heter... får fråga i morgon...

Ja, du hör väl av dig du som bjudit på vinet, hoppas jag!!..

Nu ska jag fortsätta och packa upp, ta mig en dusch och sen koja mig i en superskön säng ser det ut som... en lång resdag har det varit... imorgon får jag se Poros i fullt dagsljus...

Har redan fått en känsla av att Poros borna är oerhört trevliga och vänliga... har varit ut och handlat lite... Bara på den lilla stunden märkte jag den genuina värmen de utstrålar...

Det kommer mera....

Sunny, direkt från Poros..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-09-28 klockan 20:35.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.