![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
ÅÅÅhhhh visst är det en härlig skänsla!! Jag har oxå 23 dagar +timmar kvar till jag för 30:e gången åker till mitt älskade Rhodos!!! Min "hög" växer oxå och snart går jag neri källaren o hämtar resväskan!!
Var på ön skall ni?? nu för tiden har jag fastnat för Ialyssos, trivs väldigt bra där. Längtar o räknar ner och bara väntar tills det är dags att ta sig till Arlanda!! ![]() BRITTIS |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Vi ska bo på www.flygplatshotellet.se Vi fick priset 1250 för en övernattning och bevakad parkering en vecka, körning till och från flygplatsen. Inga stora rum men vaddå, det är ju bara en natt och om jag förstod rätt så finns det ett gemensamt vardagsrum. Konceptet är verkligen, känn dig som hemma. |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en trevlig resa! Hälsa personalen på Periklis från mig så gott!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sedär ja, var ni där o åt? Var ni nöjda med dem? Vi lär hamna där söndag kväll för middag men tidigare för att handla av "mamma". Lovar att hälsa!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi är jättenöjda med både maten, servicen och allt. Och jag var även nöjd med ägarfamiljens turistshop (Angelika) där deras alldeles egna tant jobbade* ,medans föräldrarna i vår familj föredrog Takis som turistshop (vart jag gick för godisköp då dem hade större utbud). Vi åt middag på Periklis varannan dag och Marematto varannan, båda var toppen! Åker ni med Apollo/Novair? * För er som inte förstår skämtet med att ''mamma'' är deras alldeles egna tant, kolla den här tråden och läs mina citat kommer ni att förstå det. http://www.kalimera.se/forums/showthread.php?t=31335 Förlåt om ni inte uppskattar mitt skämt, sådan är min typ av humor iallafall. Ni får väl radera skämtet om ni anser det opassande. ![]() Nu ska jag lägga mig och sova min sista natt på Rhodos, 9.15 imorgon går bussen till flyget. Kommer sakna Rhodos och Lothiarka ![]() Hannes |
|
||||
|
||||
![]()
Men Hasse, du har ju helt rätt, det är ju mamma i butiken. Mamma Angelika i butiken, pappa basar i köket o hasar omkring i sina tofflor. Serveringen sköttes förr av döttrar Ritsa o Joanna. Nu vet jag inte vilka det är för Ritsa gifte sig i våras. Vet inte om hon jobber kvar.
Jag lovar att hälsa! Å ja vi åker med Apollo/novair. Är tvugna eftersom vårt hotell är ett Apollo garantihotell. Det betyder att Apolllo hyr alla rum hela säsongen. Men vi ska titta på alternativt boende i år för nästa år blir vi där lite längre. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi åker ner den 26/8, för mig blir det 43e gången och för min 10 åriga dotter blir det 12e gången. Det är lite som att åka till landet ![]() Hoppas ni får trevligt ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hej.... OJJJ 43 ggr !! det e många gånger det!! ![]() Men visst är det underbart att få vistas på Ön!! Vart bor ni när ni är där? hur länge ska ni va nere?? Brukar säga till folk som klagar på mig att jag åker till samma ställe att det är som att åka till landet!!!!! ![]() Ha en underbar semmester!! BRITTIS |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() I juni vågade jag mig dessutom på att hyra bil och köra själv för första gången, det gick galant så det blir en badsväng till Prasonissi även denna resa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då var vi hemma igen, efter en underbar, alltför kort, vecka!
28 grader i vattnet, mellan 36-39 grader i skuggan. Vad mer kan man begära?! Underbara vänner som bjöd hem oss till sitt egna hem. Där satt vi allt för länge, med tanke på att de skulle upp o jobba vid 5 dagen efter. Men ack så trevligt! Vi hoppas att vi kan bjuda tillbaka då deras son siktar på att bli norrman i höst. Då är ju skuttet inte långt till oss! |
|
|||
|
|||
![]()
Hoho va mysigt. Har just kommit hem från en andra semester från Naxos, och börjar genast klura efter nya resor. Jag tvättar upp allt när jag kommer hem, sen lägger jag tillbaka det som ska ner i resväskan med en gång (vissa saker kanske måste tvättas upp igen, men då glömmer man inget iaf
![]() Vissa saker ligger alltid kvar, såsom Iphonehögtalare, kortlek, yatzy, klädnypor, mitt nyinköpta badlakan med uppblåsbar kudde i (bästa köpet!!) disktrasa, värmeljus, krokar mm. Min dotter frågade om jag vill åka med henne runt den 7 okt...Jag blir nog inte speciellt svårövertalad ![]() ![]() Ps,jag lästa lite för snabbt, och tyckte det stod "Bubbel i magen, suget efter vätskan" ![]() ![]() |
![]() |
|
|