Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping
Tråkigt är det trots att kanske värdet på det stulna inte är det som betyder något, så är det ilskan, besvikelsen, oron och allt besvär som det förorsakar som svider mest för den som drabbas.
|
Förvisso är det så, även om återanskaffningsvärdet för mig, när man börjar räkna efter, kommer upp i ett ansenligt antal tusenlappar...
Dessutom blev jag ju skyldig att bekosta reparationen av hyrbilen!
Jobbigt att behöva ta sig till polisstationen i Karterados o sitta där i timmar för att göra en rapport (handskriven, EJ via dator) där man inte bara måste veta vad som hänt, utan också behöver föräldrarnas förnamn, min religionstillhörighet, personnummer på den polisassistent som visade mig vägen till rätt skrivbord mm, mm. Försökte förklara för polisen att jag behövde en kopia av rapporten till mitt försäkringsbolag, men det gick inte, utan då fick polismannen fylla i en ny blankett där jag ansökte om tillstånd att fotostatkopiera rapporten o sedan tog det ytterligare fem dagar att få fram kopian. (Vilken jag naturligtvis var tvungen att åka till Karterados o hämta ut personligen) Två halva dagar tog det av semesterna att få till handlingarna, men glädjande nog betalade min reseförsäkring tillbaka utläggen för reparationen av bilen! Väntar fortfarande besked från reseförsäkringen angående vad jag får för mitt stulna handbagage... Låter dock inte bilinbrottet avskräcka mig från att resa till Grekland igen utan längtar redan tillbaka o planerar för nästa besök!