![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Synd att du har en så negativ inställning till Piraeus. Hoppas att du får en fin avslutningskväll ändå. Ha en fin hemresa!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Rakadiko ligger kvar! Njut av Din sista kväll Sunny med middag på hotellet och promenad i närområdet. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for fine rapporter fra Amorgos og Naxos, Sunny12, alltid trivelig å følge deg
![]() (- o g s å når du er steder j e g selv ikke liker s å godt ![]() Ønsker deg en fin kveld i Pireus ![]() - og en riktig God Tur hjem i morgen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Personligen upplever jag en hel del ställen i Aten som mera tveksamma. Lite tråkigt är det att så många via olika media bidrar till denna otrygghet, motiverad eller ej. Och jämfört med Stockholm så upplever jag både Aten och Pireus som mera trygga. Citat:
Min personliga uppfattning är att du kanske utsätter dig för större risker på en del ensamvandringar i naturen än vad du skulle göra på en promenad i Piraeus. Men det är min högst personliga uppfattning. Vad jag skrev var bara att jag tycker att det är synd att du har en negativ inställning till Piraeus. Det grundade jag på att du bl a skrev "Nu ska jag till stökiga Pireus.." och att du avstår en kort promenad i stan efter mörkrets inbrott för att komma till en intressant taverna. Det uppfattar jag som en negativ inställning till Piraeus. Men jag har respekt för att alla inte tycker så, och framförallt respekt för att du väljer som du gör. Det har ingen annan med att göra. Oavsett det så säger jag åter igen..... ha en trevlig kväll och en fin hemresa. Tack för alla dina fina rapporter! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra inlägg Masse...jag hade nog inte läst alla inlägg ordentligt och tyckte du lät så hård mot Sunny12.
![]() Missförstånd är till för att lösas! Rakadiko ÄR ett toppenställe och jag är så glad att jag fick tips av Inkfish till julen 2011. Nu är vi ju igen i eftersäsong på samma hotel Lilia där vi trivdes så gott vid Mikro Limani, lite längre att gå tror jag. Vi har ju 4 ggr varit i Pireus off-season i februari, december och nu snart i november. Pireus är jättemysigt! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen. JA, jag känner mig otrygg och obekväm här därför att jag har ingen som helst koll.. har tidigare bara gått direkt till flygbussen eller blivit skjutsad direkt till hamnen! Jag är inte feg, men går hellre på långa vandringar uppe i bergen än går ut här och vimsar i mörkret.. ![]() Tack, Masse för att du uppskattat mina rapporter, kul att höra och jag hoppas att hemresan går finfint!.. ![]() Ja, du gillar ju större städer så då kan jag förstå det, men jättemysigt håller jag inte med om.. däremot är Amorgos och Naxos jättemysigt!.. ![]() Sunny(som iaf har varit ut och kollat lite ett par kvarter från hotellet, men fick ingen större lust att gå något längre...mycket trafik, dålig luft..bläääää.... PS. Men däremot är Pireus Dream Hotel jättemysigt och väldigt serviceminded personal och oerhört trevliga. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-21 klockan 20:23. |
![]() |
|
|