![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja man får hoppas att det går väl. Det låter bara så konstigt redan från början, att gå av på fel ö. I synnerhet som andra i sällskapet inte gör det. Fast jag tror att ett ep-anfall kan börja just med en sån där konstig grej.
Tack för fin respons! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jättefint att du säger det där om kvalitén som kan variera också på samma ställe. Vår erfarenhet var, att det överallt där vi åt på Amorgos var utsökt mat. Det vore verkligen synd att döma ut något ställe (eftersom det kan bli stora konsekvenser, då många läser här), och det har du ju inte heller gjort.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag vill inte sänka hårt arbetande människor. Och många gillar dem ju. Finsmakarna som jag skrev om tidigare, som går på lyxkrogar hemma, de kommer hit nästa vecka. Och Mythos blir förmodligen första stället de går till för jag minns deras lyriska sms därifrån första gången de var på Amorgos.
Nu sitter jag på Capetan Dimos men pastarätten med kyckling, grädde och cointreau som jag nyss ätit ser bara tråkig ut på bild. Den var dessutom inte lika vass som den med räkorna häromkvällen. Istället får det bli en bild från tidigare idag, då tavernan ovanför Mouros äntligen öppnade för säsongen. Jag lyckas sällan pricka den, antingen är jag här för tidigt på säsongen eller för sent. Men idag öppnade den så jag tog en yoghurt med honung och en frappé och fick lov att smyga ner i det stängda kaféet där utsikten över branten är ännu häftigare. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
....et deilig liv...visualisert... lengte, lengte...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Ink..en liten termos måste jag komma ihåg till nästa resa, så gott med kaffe om man är på en strand utan taverna!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så var även denna tråd ikappläst efter en vecka utan Kalimera (det var frivilligt, men Kalimera fanns nog i mina tankar...
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips är att köpa dessa på Ikea. Det gjorde vi ett år. Fyllde på med dricksvatten. Frös in. Sen fungerade de som kylklampar i kylväskan och efterhand som de smälte fick vi dricka iskallt vatten
![]() Det kalla vinet och medhavda mackor smakade alldeles förträffligt på beachen. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag visualiserade detta hela vintern, så blev det så kallt när jag kom hit att det inte blev så många morgondopp ... Men imorse var det härligt. Och vattnet höll lite drygt 20 grader. Vilket är mer än de har hemma - i luften
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|