![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Bra och kunnig rapportering från din favoritö, Lissi. Du har bred erfarenhet från Grekland, mer än de flesta!
![]() / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Ylva ochnJannis. Roligt att ni uppskattar dagboken. Den kopierar jag över I Word när jag kommer hem och sparar med bilderna jag tar. Kul att ha.
Idag vaknade jag tidigt och låg och läste en timme och såg sen när jag öppnade balkongdörrarna att det återigen var strålande sol...inte så varmt ännu, men vindstilla. Efter min vanliga frukost med yuoghurt och min medhavda specialblandning+ valnötter och honung och kaffe, så gick jag till stranden. Sista baddagarna kanske. Vet inte hur det blir med bad I Ermopouli och i Pireus.Varmt blev det allteftersom och efter knappt två timmar var jag fortfarande ensam förutom två kanotister som kom och la till. Ni som känner till Tinos kanske förstår att det är ganska ovanligt med kanotpaddling här. Jag hade dock fått nog av strand och bad och gick hem, duschade och la I en maskin tvätt...den torkade sen på nolltid medan jag gick en promenad och sen vilade. Lunchen blev liten, en Nisosöl med lite småplock. Ost, gurka tomat och nån röra.Sen kaffe I trädgården. I kväll har jag gått en lång promenad, men middag har jag inte orkat. En tiropita och halv retsina på balkongen räcker under stjärnhimmel. Linne även ikväll och cikadors sång. Igår kväll när jag hörde av Nikoletas svärdotter hur dyra blöjor är här ( hon köper via nätet för halva priset) så bestämde jag mig för att blöjor fick bli gåvan I affären vid dagens inköp. Det är så fint för det är många greker som handlar som också lägger varor I korgen. Nu bara två hela dagar kvar här...hua! Lissi |
![]() |
|
|