![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ha ha ha! "Kattapola!" Den var kul Janne!
Masse Som fortfarande längtar till första besöket på Amorgos |
|
|||
|
|||
![]()
För mig finns tre riktiga katt-öar: Poros, Mykonos och Egina. Lustigt hur de sticker ut för just detta! Katterna på dessa öar var så fina i både päls och humör, verkade väl omskötta och det är roligt att se! Dessutom är det ju så att "katt"-öar oftast har mindre av äckliga kackerlackor, kissarna gör sitt jobb och tar hand om "ohyran".
De godaste tomater jag smakat fanns en höstvecka i Agios Isodoros på Lesvos! Åt dem till slut som ett äpple, smaken var helt fantastisk! Annars har du helt rätt, Janne, alla grekiska tomater smakar mer och bättre. Ett tag, för ett antal år sedan tog vi varje resa med oss både tomater och rödlök hem, även rödlöken är speciell och inte så stark som här hemma. Vilka choriatikis vi kunde göra då ![]() Catlady, som blev hungrig nu ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tomaterna är verkligen fantastiska och största anledningen till att första beställningen alltid är en grekisk sallad. Jag blir alltid lika överraskad över den stora skillnaden. Det är bara några veckor i augusti-september när jag kan få tag lite tomater som någon själv odlat här på Gotland som tomater smakar nästan lika bra här hemma.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: